Sökning: "informationssökningsprocess"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade ordet informationssökningsprocess.

  1. 1. Betygens Funktion För Rättvis Bedömning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Brian Bukur Landquist; Alice Schmitz; [2021]
    Nyckelord :Didactics; pedagogy; social science; school; education; grades; assessment; test; fair assessment; validity; reliability; curriculum; sweden; swedish school; teacher; Didaktik; pedagogik; samhällskunskap; skola; lärande; betyg; bedömning; prov; rättvis bedömning; validitet; reliabilitet; kunskapsprogression; skolverket; ämneslärare; lärare; målrelaterat system; kunskapsmätning;

    Sammanfattning : Kunskapsöversikten syftar till att belysa betygens funktion och rättvis bedömning i en svensk utbildningskontext. Översikten baseras på forskning som sammanställts från en systematisk informationssökningsprocess huvudsakligen förankrad i forskningsdatabasen Swepub.Tilläggsmaterial har sökts genom sekundärsökningar. LÄS MER

  2. 2. Ämnesövergripande undervisning, lärande och samhällskunskap

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Erica Lindstedt; Jeff Karlsson; [2020]
    Nyckelord :Handlingskompetens; lärande; samhällskunskap; ämnesövergripande undervisning;

    Sammanfattning : SammandragSyftet med denna kunskapsöversikt är att sammanställa tidigare forskning genom att svara på frågorna, vad säger forskning om för- och nackdelar med ämnesövergripande undervisning, och hur påverkar en ämnesövergripande undervisning i samhällskunskap elevernas lärande.Forskningsmaterialet har inhämtats genom en systematisk informationssökningsprocess där databaserna Swepub och ERC varit tongivande. LÄS MER

  3. 3. Utveckling av demokratisk kompetens genom demokratiska arbetsformer i samhällskunskapsundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Amanda Hagman Jansson; [2020]
    Nyckelord :demokrati; demokratiska arbetsformer; demokratisk kompetens; medborgarfostran; samhällskunskap;

    Sammanfattning : Det övergripande syftet med denna kunskapsöversikt är att redogöra för hur demokratiska arbetsformer kan bidra med demokratisk kompetens i samhällskunskapsundervisningen. Detta görs genom att redogöra för vad demokratisk kompetens innebär såväl som vilka demokratiska arbetsformer som används av lärare i samhällskunskapsundervisningen. LÄS MER

  4. 4. Kartläggning och IKT som didaktiska verktyg i litteracitetsundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Amy Alphonce; Emma Johansson; [2019]
    Nyckelord :Digitala verktyg; kartläggning; litteracitet; nyanlända elever;

    Sammanfattning : Implementerandet av nyanlända elevers kartläggningsresultat och digitala verktyg i undervisningen är aktuella ämnen i dagens skola. Syftet med den här kunskapsöversikten har därför varit att undersöka om det finns vetenskapligt stöd för att undervisning grundad på kartläggningsresultat, i kombination med användning av digitala hjälpmedel, kan främja nyanlända elevers litteracitet. LÄS MER

  5. 5. Konsumenternas köpprocess : En kvalitativstudie om konsumenters informationssökning och köpprocess av hemelektronikprodukter.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Jana Lesik; Desirée Strandberg; [2018]
    Nyckelord :Consumer buying process; Information process; Home Electronics Products; 4P; Product; price; place and promotion; Köpprocess; Informationsprocess; Hemelektronikprodukter; produkt; pris; plats och påverkan.;

    Sammanfattning : Den ökade användningen av internet bland befolkningen har gjort att konsumenterna idag har lättare att införskaffa information om företag, produkter och tjänster samt göra prisjämförelser. På så vis besitter konsumenterna mer kunskaper om produkternas egenskaper. LÄS MER