Sökning: "ingela wadbring"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden ingela wadbring.

  1. 1. Native advertising - överlevnad och anpassning : En kvalitativ studie om native advertising och pressetik i svensk dagspress

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Christoffer Carringer; Anton Kyhlbäck; [2016]
    Nyckelord :Reklam; Native advertising; dagspress; textreklam; pressetik;

    Sammanfattning : I den här uppsatsen undersöker vi hur ansvariga utgivare resonerar kring annonsformatet native advertising. Native advertising är reklam som efterliknar det redaktionella formatet, alltså använder sig av mediumets ursprungsform för att smälta in på sidan. LÄS MER

  2. 2. Netflix ur ett användarperspektiv : En kvalitativ studie om Binge Watching, tittarvanor och teknikens betydelse

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Jeanette Boustedt; Felicia Larsson; [2015]
    Nyckelord :Video on Demand VoD ; Binge Watching; Netflix; Streaming; Digital medieutveckling; Användarupplevelse; Personalisering;

    Sammanfattning : Syfte: Studien syftar till att få en djupare förståelse i hur användarens tittarvanor påverkas av Netflix design och teknik, och huruvida dessa uppmuntrar användaren till Binge Watching. Teori: Studien använder sig främst av Sidneyeve Matrix (2014) teori och forskning om det tekniska fenomenet Binge Watching från artikeln “The Netflix Effect: Teens, Binge Watching and on Demand Media Trends” samt Jonas Löwgrens (2002) teori om kvalitet på användning från artikeln “The use qualities of digital designs, draft 1. LÄS MER

  3. 3. Personen i fokus! En studie i hur individens roll på dagspressens förstasidor har förändrats under de senaste 50 åren

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Victor Kennmark; Fredrik Palmqvist; Anders Wollner; [2014-02-11]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The person in focus – A study of the changing role of individuals’ on the newspaper’s front pages over the last 50 years Written by: Victor Kennmark, Fredrik Palmqvist & Anders Wollner Bachelor’s degree of Journalism Department of Journalism, Media and Communication Autumn term 2013 University of Gothenburg Our purpose with this study is to examine if and how the person-centeredness and personalization has changed on the front pages in the four biggest newspapers in Sweden over the last five decades; 1962-2012. Our angle is to look at the changes to see if the tabloidization, commercialization, and marketization having a bigger impact on our media landscape, and media content, in current years compared to earlier years. LÄS MER

  4. 4. User comments: Availability and Utilization in Online News Affiliated with Local Daily Press

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Susanne Almgren; [2012-09-17]
    Nyckelord :user comments; news; journalism; daily press; UGC; user generated content;

    Sammanfattning : User comments: Availability and Utilization in Online News Affiliated with Local Daily Press Author: Susanne Almgren Supervisor: Mats Ekström Constituent: Dagspresskollegiet (Annika Bergström/Ingela Wadbring) Course: Term Paper in Media and Communication Studies Term: Spring Term 2012 Pages/word count: 91 pages / 38 334 words Objective: To examine the users availability to the user comment feature and how the users utilizes the user comment feature in the context of an online news site affiliated with local daily press. Method: Mixed methods approach, content analysis and discourse analysis Main result: In this context, three out of four news stories (76. LÄS MER

  5. 5. "All the news that´s fit to print" : En kvantitativ jämförelse av The New York Times och Dagens Nyheters framsidor ur ett tabloidiseringsperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och media

    Författare :Kristoffer Olofsson; Pär Brolin; [2012]
    Nyckelord :Tabloidisering; The new york times; Dagens nyheter; journalistik; kommersialisering; Ingela Wadbring;

    Sammanfattning : Title:"All the news that´s fit to print": A quantitative content analysis of The New York Times and Dagens Nyheters front pages on the basis of tabloidization theory. Authors: Pär Brolin & Kristoffer Olofsson Aim: We intend to distinguish elements of tabloidization in two daily newspapers as an effect to the increased economic and public orientated business models. LÄS MER