Sökning: "ingen marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 184 uppsatser innehållade orden ingen marknadsföring.
1. Skapandet och nyttjandet av hållbarhetsmarknadsföring bland svenska outdoorföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Bakgrund: Fenomenet greenwashing har skapat en misstro hos konsumenterna, och som kommit att påverka konsumtionen av miljövänliga produkter negativt. Samtidigt som det råder ett ökat tryck på företagen att agera ansvarstagande och hållbart, är risken överhängande att de anklagas för att nyttja missvisande kommunikation eller exponera ogrundade påståenden om företagets hållbarhetsarbete. LÄS MER
2. Curling i samtidens sken En djupdykning i marknadsföring och konsumentgrupper
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : Curling härstammar från Skottland och spåras tillbaka till 1500-talet. Curlingen kom till Sverige i mitten av 1800-talet och Svenska Curlingförbundet bildades i början av 1900-talet. LÄS MER
3. Unleashing the Potential: Investigating the Effects of an Extended Museum Visit Concept on Visitor Experience and Behavior : A Case Study on Using AR Technology to Extend the Museum Visit
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Museums contribute to the cultural landscape of a country. To attract visitors, museums should embrace new technology and constantly expand their offerings. LÄS MER
4. Hur påverkar kommersiell FOMO (Fear of missing out) individers spelande med pengar?
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : FOMO, förkortning för ”Fear of missing out” är ett fenomen som idag används av företag i marknadsföringssyfte eftersom FOMO är en känsla som kan öka chanserna att en konsument köper deras produkter eller tjänster. Företagen vill alltså skapa en rädsla att gå miste om deras produkt eller tjänst. LÄS MER
5. Artificiell intelligens inom detaljhandeln : en kvantitativ studie om konsumentattityd
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Slutsatsen av denna studie är att en mängd varierande faktorer påverkar en konsuments attityd, både vad gäller artificiell intelligens (AI) men också attityder gentemot företagen som brukar den sagda teknologin. I enlighet med The Technology Acceptance Model (Davies, 1989) är konsumentens uppfattning om huruvida AI personligen kommer gynna dem av yttersta vikt. LÄS MER