Sökning: "innovation c-uppsats"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden innovation c-uppsats.
1. Hur påverkar öletikettens färg och visuella design konsumentens köpbeteende?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Titel Hur påverkar öletikettens färg och visuella design konsumentens köpbeteende? Nivå C- uppsats, 15 hp Författare Anna Krönlein och Tova Persson Handledare Svante Andersson Examinator Klaus Solberg Söilen Termin VT 2021 Syfte: Syftet med uppsatsen är att förstå varför konsumenter attraheras till olika färger på den visuella designen på en etikett vid köp av öl. Vi vill skapa en förståelse vilka färger som attraherar olika kön, samt unga och äldre konsumenter, det vill säga mer eller mindre benägna att köpa ölet beroende på etikettens färg på den visuella design. LÄS MER
2. Ett IT-konsultföretag och dess relation till kunder
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Abstract: Title: An It consulting company and its relationship with customers Level: C-examination Bachelor’s degree in innovation, design and technology. IDT, 15hp. LÄS MER
3. Innovation i IT-outsourcing : Identifiering av kritiska framgångsfaktorer
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : Idag är outsourcing av IT-funktioner något som är normalbilden i offentliga och privata verksamheter. Klienter efterfrågar att IT-outsourcing skall minska kostnader och samtidigt leda till innovation och mervärde för verksamheten. LÄS MER
4. Förvaltningsstrategier - fyra värdeskapande perspektiv : En analys av fastighetsbolag i Sverige
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : SAMANFATTNING Titel: Förvaltningsstrategier - fyra värdeskapande perspektiv Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Madeleine Agerhill & Johan Eriksson Handledare: Jens Eklinder Frick Datum: 2015 - februari Syfte: Syftet med vår studie är att utifrån de fyra indirekt värdeskapande perspektiven; finansiellt, kund, interna process samt innovation- och tillväxt, analysera hur fastighetsbolag utformar sina CREM- relaterade strategier. Metod: Uppsatsens primära data har samlats in genom semistrukturerade intervjuer med tio stycken personer från några lokala samt några av Sveriges största fastighetsbolag. LÄS MER
5. CRM som källa för idéer till utveckling av nya tjänster
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: CRM som källa för idéer till utveckling av nya tjänster Nivå: Kandidatexamen, C-uppsats Författare: Erik Salzmann & Torbjörn Kirkevold Handledare: Sarah Philipson Datum: 1/9-14 Syfte: Syftet men denna studie är att undersöka hur CRM-system används som verktyg för tjänsteutveckling i svenska tjänsteföretag. Från detta formulerades undersökningens forskningsfråga: Hur skapar tjänsteföretag nya innovativa tjänster med hjälp av Costumer Relationship Management? Metod: Undersökningen är gjord med hjälp kvalitativ metod. LÄS MER