Sökning: "innovativa produkter"

Visar resultat 1 - 5 av 147 uppsatser innehållade orden innovativa produkter.

  1. 1. Köprättsligt felansvar när datorprogram innehåller immaterialrättsliga fel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Siri Blomberg; [2023]
    Nyckelord :Immaterialrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Today's societal developments and increased digitalisation have led to an increase in the purchase of digital content and services. Due to the changing consumer habits regarding the purchase of digital products, a consumer law reform has been implemented. On 1 May 2022 a new Consumer Sales Act entered into force. LÄS MER

  2. 2. Den innovativa säljprocessen för att sprida innovativa produkter : En experimentell studie på Swedish Construction Sales AB

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Oliver Ehrenberg; Roman Dmitriev; [2023]
    Nyckelord :“innovation marketing”; “innovation sales”; ” innovation is sales”; “innovation”; “diffusion of innovation”; “product”; “marketing”; “sales process”;

    Sammanfattning : This study is based on Partner X's challenges in launching an innovative replacement for rebar on the Swedish market. Swedish Construction Sales AB is working to introduce the product and the study aims to help Swedish Construction Sales AB develop an effective sales process to spread this innovation. LÄS MER

  3. 3. Navigating NPD in Unfamiliar Markets : Keys for a Successful Process Execution in Uncertainty

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Julia Jonsson; Hildegunn Strand; [2023]
    Nyckelord :New Product Development; Radical Innovation; Unfamiliar Markets; Familiar Markets; Product Innovation; NPD process.; Ny produktutveckling; Radikal Innovation; Okända Marknader; Kända Marknader; Produktinnovation; NPD-process.;

    Sammanfattning : Innovation is a crucial activity to ensure companies’ viability and is increasingly important to sustain competitive advantage. Globalization and the accelerating technological development are creating new markets previously not explored. LÄS MER

  4. 4. Industriföretags investeringar i humankapital under lågkonjunktur : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Lucas Persson; Veronica Svanander; [2023]
    Nyckelord :Human capital; recession; competence development; innovation and competitiveness; Humankapital; lågkonjunktur; kompetensutveckling; innovation och konkurrenskraft;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sedan andra hälften av 1900-talet har företag börjat se kompetens som en investering jämfört med tidigare. Då sågs istället avkastning enbart från produkter och utrustning och inte från de anställda. Idag ses även kompetens som en avkastning samt att det genererar mervärde och konkurrensfördelar. LÄS MER

  5. 5. Designelement och märkningar inom kökssektionen : EN STUDIE AV KÖKETS FÖRBRUKNINGSVAROR KOPPLAT TILL HÅLLBAR KONSUMTION OCH PRODUKTION

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Mikaela Westerberg; [2023]
    Nyckelord :Grafisk design; hållbar konsumtion och produktion; miljömärkningar; prisklass; förpackningsdesign.;

    Sammanfattning : Plastprodukter är ett stort miljöproblem, där en stor mängd fortfarande finns kvar i naturen och kan skada både marina djur och hela ekosystem. Kemikalier och tillsatser i plastmaterial utgör potentiella risker för både miljön och vår hälsa. LÄS MER