Sökning: "instagram"

Visar resultat 1 - 5 av 591 uppsatser innehållade ordet instagram.

  1. 1. ”WATCH ME DO THIS” - En multimodal kritisk diskursanalys av svenska kroppsaktivisters innehåll och uttryck på det sociala mediet Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Sofia Rönnkvist; Amelie Svenstedt; [2018-09-12]
    Nyckelord :Sociala medier; Fettaktivism; Kroppsaktivism; Instagram; Multimodal kritisk diskursanalys; Semiotik;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att kartlägga och undersöka hur svenska kroppsaktivisteruttrycker och gestaltar sin aktivism i det sociala mediet Instagram, utifrån ett kritisktperspektiv.Teori: Multimodal kritisk diskursanalys, SocialsemiotikMetod: Kvalitativ innehållsanalysMaterial: Profiler och inlägg på Instagram för sex unga, kvinnliga kroppsaktivister i Sverige. LÄS MER

  2. 2. BLÅTT BLOD – DÅ SÅG MENSAKTIVISTERNA RÖTT - En multimodal kritisk diskursanalys av mensaktivism på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Erika Nordbring; Julia Ekman; [2018-09-12]
    Nyckelord :mens; mensaktivism; nätaktivism; Instagram; menskonst; tabu;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur svenska mensaktivistiska inlägg på Instagram i både text och bild utmanar rådande samhällsstrukturer och normer kring mens.Teori: Den tidigare forskningen består främst av forskning om feministisk och digital aktivism samt menstruationsforskning i samhällelig kontext. LÄS MER

  3. 3. En bild säger mer än 2200 tecken - En kvalitativ tolkande receptionsstudie över hur en tilltänkt publik uppfattar Instagraminlägg som blivit anmälda för felaktig reklam

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Victoria Graf; Sanna Siljander; [2018-09-07]
    Nyckelord :Influencer; Instagram; collaboration; marketing; ad; focus group; reception theory; Stuart Hall; encoding decoding; parasocial interaction; Reklamombudsmannen; Konsumentombudsmannen.;

    Sammanfattning : Purpose: Our purpose is to find out how an audience perceives Instagram posts from influencers that have been reported for improper advertising.Method: A qualitative research receptions study.Procedure: A focus group interview that was transcribed and analyzed with mainly Stuart Hall’s Encoding/decoding model. LÄS MER

  4. 4. Communication of cultural heritage towards youths in Gothenburg Three culture institutions´ websites and Instagram

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Emma Nordenberg; [2018-07-04]
    Nyckelord :Cultural heritage; cultural identity; youths; The Internet; social media; virtual ethnographic; sensemaking theory; multimodal communication; communication;

    Sammanfattning : To establish an understanding of how cultural heritage is communicated on the Internet through websites and Instagram, three institutions are selected to be observed through a virtual ethnographic analysis in combination with sensemaking theory. The institutions that has been observed are Röda Sten, Världskulturmuseet and Frilagret. LÄS MER

  5. 5. TWEENS INTERPRETATION OF MARKETING STRATEGIES WITHIN INSTAGRAM.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Victoria Johansson; [2018-07-04]
    Nyckelord :Tweens; Marketing; Instagram; Social media; Sender intention;

    Sammanfattning : How are tweens understanding the relationship between the personal sphere and the commercial influences that occurs on Instagram?.... LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet instagram.

Din email-adress: