Sökning: "integrerad marknadskommunikation IMC"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden integrerad marknadskommunikation IMC.

  1. 1. Integrerad Marknadskommunikation : En kvalitativ undersökning

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Christos Antonopoulos; Nartan Abzakh; Alexander Carlsson; [2023]
    Nyckelord :Integrerad marknadskommunikation; IMC; taktisk koordinering; strategisk koordinering; utvärdering; utveckling; prioritering;

    Sammanfattning : Idag ser marknadsföringsverktygen tillgängliga för organisationer annorlunda ut i jämförelse med 20 år sen. Digitala utvecklingen har inneburit nya möjligheter för organisationer att interagera med sin omvärld på ett sätt som skapar värde för såväl organisationen som dess intressegrupperingar. LÄS MER

  2. 2. Integrerad marknadskommunikation: Vad är det? : En kvalitativ studie om hur företag använder integrerad marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Oscar Hjorth; Berfin Gulec; [2022]
    Nyckelord :Integrerad marknadskommunikation; strategisk positionering; promotionmix; marknadsmix; IMC social media; social media marketing;

    Sammanfattning : Title: Integrated marketing communication Level: C-essay at Linnaeus University for a bachelor's degree in business administration Authors: Berfin Gulec & Oscar Hjorth Language: Swedish Number of pages: 82 Supervisor: Michaela Sandell Examiner: Eric Rosell Date: SP Research question: How is integrated marketing communication (IMC) used in the companies studied? Aim: The aim of our research is to see how companies use integrated marketing communication today to then create an understanding of the IMC model. Theories: The theory consists of the IMC model which has nine different parts. LÄS MER

  3. 3. Are you talking to me? - En studie om hur konsumenter reagerar på ett företags kanalanpassade och icke integrerade kommunikation

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Louise Johansson; [2017]
    Nyckelord :Integrerad marknadskommunikation IMC ; Instagram; Kanalanpassad kommunikation; Sociala medier; Kommunikation;

    Sammanfattning : Detta är ett examensarbete vid fakulteten Teknik och Samhälle på Malmö Högskola. Syftet med denna uppsats är att bidra med kunskap gällande hur konsumenter reagerar på ett företags kanalanpassade och icke integrerade kommunikation i olika mediekanaler. LÄS MER

  4. 4. "Ser vad du skriver men jag har glömt vad det var"

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Julia Franzén; [2017]
    Nyckelord :Sociala medier; IMC; IIMC; Marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Marknadsföring på sociala medier är ett område det forskas mycket om. Den medieintensivitet som präglar samhället idag gör ämnet högst aktuellt att undersöka och det finns flertalet intressanta perspektiv att utgå ifrån. För denna uppsats har det operativa arbetet för marknadskommunikation på sociala medier undersökts. LÄS MER

  5. 5. Sociala medier och integrerad marknadskommunikation : En fallstudie av Facebook-kampanjen Sambotestet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Agnes Steinwall Berman; Lisa Johnson; [2015]
    Nyckelord :Sociala medier; integrerad marknadskommunikation; Sambotestet; Fastighetsbyrån; varumärkeskommunikation; marknadskommunikationsmix;

    Sammanfattning : The evolution of the media landscape and the introduction of social media have increased the number of communication channels tremendously during the last decade. These new channels have also made an impact on the information control, which has shifted focus from organisations to consumers. LÄS MER