Sökning: "interaktiv marknadsföring på internet"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden interaktiv marknadsföring på internet.

  1. 1. Användning av sociala medier på BVC : En studie av E-hälsa, föräldraskap och interaktiv kommunikation.

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Marie Bäck Karlander; [2016]
    Nyckelord :Sociala medier; Facebook; BVC; eHälsa; föräldraskap; interaktiv kommunikation; information; marknadsföring;

    Sammanfattning : The rapid technological development of the media and the Internet has brought new ways to communicate and socialize. Social media is an undeniable force with its fast, simple and informal communication style and health care today is a relatively new concept to convey health information through social networks. LÄS MER

  2. 2. Att designa för tillit : En kvalitativ studie om hur design kan påverka förväntad upplevelse av och tillit till e-handel.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Isabell Karlsson; [2016]
    Nyckelord :Expectation-confirmation theory; User experience; Usability; Trust; Expectation-confirmation theory; Användarupplevelse; Användbarhet; Tillit;

    Sammanfattning : I ett samhälle som blir allt mer beroende av Internet har även e-handel fått en mer framträdande roll. Då detta innebär att säljare ersätts av teknologi är det av vikt att företaget anstränger sig för att skapa en tillförlitlig miljö där kunden känner sig trygg. LÄS MER

  3. 3. Interagera mera?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :EMMA JOHANSSON; LOUISE WANEMARK; [2014]
    Nyckelord :interaktion; B2C; varumärkeskapital;

    Sammanfattning : Utvecklingen av internet och sociala medier har gjort att företag tvingas tänka nytt kring marknadsföring och varumärkesbyggande. Dagens konsumenter använder sig av flertalet mediala kanaler för att knyta an till varumärken, och allt fler företag väljer således att använda sig av sociala medier i marknadsföringssyfte, såsom Facebook och Instagram. LÄS MER

  4. 4. Crowdsourcing: hur motiveras deltagande och vad innebär det för innovation? : En kvalitativ studie baserad på Etsy.com

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomi

    Författare :Nayanne Bittencourt; Gustav Runeberg Schultz; [2012]
    Nyckelord :användare innovation; crowdsourcing; motivation; innovation; kollektiv intelligens; öppen innovation; sluten innovation;

    Sammanfattning : Innovation är ett väl debatterat ämne inom företagsvärlden liksom för forskningsvärlden och beskrivs oftast som motorn för ett företags tillväxt. Dess betydelse är någonting som har forskats på långt bakåt i historien. LÄS MER

  5. 5. Sitt kvar, snart kan du välja din reklam : En kvalitativ studie om tittarnas attityder till valbart reklaminnehåll på webb-TV

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Robert Jonsson; Kees Toor; [2012]
    Nyckelord :Web TV; Attitudes; Choice; Advertisement; Online video; Commercial; Internet; TV; Interactive; Webb-TV; Attityder; Val; Annonser; Online video; Reklam; Internet; TV; Interaktiv;

    Sammanfattning : Denna C-uppsats undersöker om tittarens attityder till marknadsföring på webb-TV kan förändras av en interaktiv tjänst som ger möjligheten att välja de reklamfilmer som ska presenteras. För att skaffa information använde vi oss av en empirisk studie som involverade fokusgruppsintervjuer med erfarna deltagare. LÄS MER