Sökning: "interaktivt verktyg"

Visar resultat 1 - 5 av 55 uppsatser innehållade orden interaktivt verktyg.

  1. 1. Sjuksköterskans omvårdnadsansvar vid vård av patienter med cancersjukdom som behandlas med checkpointhämmare - för att uppmärksamma tidiga symtom och tecken

    Magister-uppsats,

    Författare :Ingela Näsman; Madelen Johansson; [2024-01-25]
    Nyckelord :Biverkningar; cancer; checkpointhämmare; immunterapi; omvårdnad; sjuksköterska*; symtom;

    Sammanfattning : Bakgrund: En utmaning för sjuksköterskan inom onkologisk vård är att det ständigt introduceras nya behandlingsregimer. För att möjliggöra en god och säker vård behöver sjuksköterskan kontinuerligt tillgodogöra sig ny kunskap. LÄS MER

  2. 2. How to Educate an Organization in Working with Security Topics from a User Experience Perspective

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi; Lunds universitet/Certec - Rehabiliteringsteknik och Design

    Författare :Felicia Gabrielii Augustsson; Anna Dahlström; [2023]
    Nyckelord :User centered design; threat analysis; security; experiential learning; gamification; interactive learning tool; the design process; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : In today's rapidly evolving society, the pervasive influence of technology has profoundly transformed various aspects of human life, presenting both unprecedented opportunities and critical security challenges. To mitigate the risks of data breaches, malicious attacks, and overall cyber threats, companies have taken proactive measures by providing education and training to their employees in the areas of cyber security and software security. LÄS MER

  3. 3. Utveckling av verktyg för att säkerställa god ergonomi i handhållna produkter

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovation

    Författare :Martina Lundin; Lovisa Persson Hansson; [2023]
    Nyckelord :ergonomi; riktlinjer; produktutveckling; handergonomi; produktutvärdering; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Det här examensarbetet innefattar framtagningen av ett verktyg som hjälper produktutvecklare designa ergonomiska produkter. Många produkter som idag når tillverkning, eller till och med marknaden, är inte alltid så ergonomiska som det hade kunnat önskas. LÄS MER

  4. 4. Upplevelserikt och interaktivt lärande om odling : VR-spel med förmågan att undervisa praktisk skötsel av grödor och blommor

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Erik Kesten; Sen Chaipetch; [2023]
    Nyckelord :Virtual Reality VR ; Serious games; Game-based learning; Gamification; Cultivation; Learning; Virtuell verklighet VR ; Serious games; Game-based learning; Gamification; Odling; Lärande;

    Sammanfattning : I detta kandidatarbete kommer vi att utforska och diskutera Virtual Reality (VR) som ett verktyg för lärande. Undersökningen prövar sig mot kontinuerliga speltester såväl som enkäter vars frågor om spelar- och läroupplevelse tar inspiration från Player Experience Inventory (PXI). LÄS MER

  5. 5. Dimensioning of Charging Infrastructure Using Model-Based Systems Engineering

    Master-uppsats, KTH/Matematik (Avd.)

    Författare :Daniel Jansson; Nils Niklasson; [2022]
    Nyckelord :Charging infrastructure; Executable SysML; MBSE; Model-Based Systems Engineering; Simulation; SysML; Systems availability; Laddinfrastruktur; Exekverbar SysML; MBSE; Modellbaserad Systemteknik; Simulering; SysML; Systemtillgänglighet;

    Sammanfattning : This thesis work is performed in collaboration with Syntell AB and a client company interested in assistance with charging infrastructure dimensioning. The aim of this thesis is to develop an executable, generalizable model that can aid decision making regarding charging infrastructure. LÄS MER