Sökning: "interkulturell"

Visar resultat 16 - 20 av 552 uppsatser innehållade ordet interkulturell.

  1. 16. Exploring Swedish Values : A Comparative Study of Perspectives among International and Swedish Students in Sweden

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Elise Johansson; [2023]
    Nyckelord :Swedish values; nation branding; public diplomacy; soft power; intercultural communication; Swedish Institute; Svenska värderingar; nation branding; offentlig diplomati; mjuk makt; interkulturell kommunikation; Svenska institutet;

    Sammanfattning : This thesis examines Swedish values from the perspectives of international and Swedish students residing in Sweden, with the collaboration of the Swedish Institute—a public agency focused on enhancing Sweden’s global image and attractiveness to researchers, students, and talents. The research explores the field of nation branding, public diplomacy, and soft power. LÄS MER

  2. 17. Vi och de i språkhistorien : En interpersonell textanalys av bruket av pronomen i läromedel i svenska för högstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Elin Lundgren; [2023]
    Nyckelord :interkulturalitet; interkulturell pedagogik; systemisk-funktionell grammatik;

    Sammanfattning : In this essay the use of pronouns in educational textbooks teaching Swedish languagehistory, intended for compulsory school (grade 7–9) is examined, the purpose beingto investigate the aspect of interculturality in the texts. The questions asked are:What interpersonal meaning is mediated in the texts, and in what way is thismeaning compatible with an intercultural approach? To answer these questions ananalysis of the use of personal pronouns is carried out, aimed at the interpersonalmetafunction within the framework of Systemic Functional Grammar. LÄS MER

  3. 18. Interkulturell kommunikation i byggprojekt : En studie om kommunikationssvårigheter i projekt

    Master-uppsats, KTH/Ledning och organisering i byggande och förvaltning

    Författare :Mohamed Abdirahman Elmi; Hassan Hagi Omar; [2023]
    Nyckelord :Communication; Competence; Language; Culture; Kommunikation; Kompetens; Språk; Kultur;

    Sammanfattning : Samhället är i ständig utveckling och byggbranschen har till följd av den ökade andelen utländsk arbetskraft i byggsektorn blivit alltmer mångsidig och mångkulturell, vilket har resulterat i ett ökat intresse för kommunikationen i byggprojekt.   Syftet med denna studie är att undersöka kommunikationen i byggprojekt, speciellt med fokus på kommunikationsproblem som uppstår. LÄS MER

  4. 19. Consumer Perception of Sustainability : A cross-cultural study of green advertisement in the automobile industry between Japanese and Swedish consumers.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Vanessa Nagaoka; [2023]
    Nyckelord :Green advertisement; consumer perception; intercultural communication; automobile industry; sustainability awareness; Grön reklam; konsumentuppfattning; interkulturell kommunikation; bilindustrin; hållbarhetsmedvetenhet;

    Sammanfattning : As sustainability becomes a pressing issue, companies are increasingly adopting green advertising strategies to promote their products and increase consumer awareness. However, the effectiveness of these advertisements across different cultural backgrounds are often overlooked. LÄS MER

  5. 20. Exploring Intercultural Communication through Film & Television

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Leen Abo Leil; [2023]
    Nyckelord :Intercultural communication; competence; Film; Television Series; Edutainment; culture; adaptation; Interkulturell kommunikation; kompetens; Film; TV-serier; Edutainment; kultur; anpassning;

    Sammanfattning : This study explores the elements that can or must be changed in a film or television series for it to be successfully adapted and translated into other languages, in order to be accepted and understood by other cultures. By conducting two focus groups and individual interviews with experts in the matter, this study demonstrates that film and television can be an intercultural communication tool that serves as a bridge between different cultures, breaking the barriers and providing an understanding of one another’s norms. LÄS MER