Sökning: "intern kommunikation betydelse"

Visar resultat 1 - 5 av 92 uppsatser innehållade orden intern kommunikation betydelse.

  1. 1. Talanghantering inom HR-området : En kvalitativ studie av chefers sätt att se och arbeta med talang

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Olle Hägneryd; Wass Fredrik; [2024]
    Nyckelord :Talant; talant management; manager; HR; Talang; talanghantering; chef; HR;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur chefer med personalansvar ser på talang som begrepp och hur de strategiskt arbetar med talanghantering för att upprätthålla en attraktiv arbetsplats. Studien genomfördes utifrån ett kvalitativt tillvägagångssätt med fem semistrukturerade intervjuer som ligger till grund för insamling av empiriska materialet. LÄS MER

  2. 2. Intern marknadsföring på distans : En kvalitativ studie om intern marknadsförings betydelse för medarbetares attityder och beteenden på distans

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Simon Arvidsson; Gustaf Mattsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Till följd av covid-19 och de restriktioner som infördes i samhället fick distansarbete ettuppsving. Människor som aldrig tidigare hade arbetat hemifrån blev tvungna att arbetahemifrån vare sig de ville eller inte. Det var en stor omställning för många medarbetareoch för många var första gången de arbetade hemifrån. LÄS MER

  3. 3. Feedback och beslut: Skövde samhällsbyggnad : Om feedback har påverkan på beslut inom samhällsbyggnadssektorns enheter hos Skövde kommun

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Alexander Nilsson; Elias Bero; [2023]
    Nyckelord :Skövde; Municipality; feedback; decision-making process; urban development; organization; communication; Skövde; Kommun; feedback; återkoppling; beslutsprocess; samhällsbyggnad; organisation; kommunikation;

    Sammanfattning : Bakgrund: Beslutsfattande inom en organisation blir allt mer komplext när det kommer till betydelsefulla beslut på grund av flera intressenter och skilda åsikter. Återkoppling spelar en betydande roll för att skapa en kultur av utveckling där positiva resultat och förbättringar kan uppnås. LÄS MER

  4. 4. Grön kommunikation, nyckeln till framgång? : Intern hållbarhetskommunikations betydelse för hållbarhetsengagemang hos mellanchefer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karl Oskar Persson; Selma Johanson; [2023]
    Nyckelord :arbetstagarengagemang; intern kommunikation; hållbarhetsengagemang; intern hållbarhetskommunikation;

    Sammanfattning : Employee engagement is a widely acknowledged factor for pursuing organizational change,where internal communication can serve as a key driver for achieving such an outcome. In aworld characterized by an increasing demand for sustainable solutions, sustainability engagedemployees can be a successful recipe for organizations. LÄS MER

  5. 5. Revisorers kommunikation : En studie om den hierarkiska organisationsstrukturens påverkan på den interna kommunikationen och revisionskomfort

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Julia Arlestrand; Zuzanna Biela; [2022]
    Nyckelord :Hierarchical organizational structure; Internal communication; Comfort; Audit operations; Hierarkisk organisationsstruktur; Intern kommunikation; Komfort; Revisionsverksamhet;

    Sammanfattning : Tidigare forskning har visat på att kommunikation är betydelsefullt för alla organisationer, däribland även för den hierarkiska revisionsverksamheten. Kommunikation beskrivs vanligen som en nyckelfunktion för att utföra en god revision och skapa komfort mellan medarbetare och i sin tur till samhället. LÄS MER