Sökning: "intern kommunikation marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 82 uppsatser innehållade orden intern kommunikation marknadsföring.
1. Intern marknadsföring på distans : En kvalitativ studie om intern marknadsförings betydelse för medarbetares attityder och beteenden på distans
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Till följd av covid-19 och de restriktioner som infördes i samhället fick distansarbete ettuppsving. Människor som aldrig tidigare hade arbetat hemifrån blev tvungna att arbetahemifrån vare sig de ville eller inte. Det var en stor omställning för många medarbetareoch för många var första gången de arbetade hemifrån. LÄS MER
2. Digital Hållbarhetskommunikation 2.0: Modeindustrins Hållbarhetsarbete och Digitala Kommunikationsmetoder : En kvalitativ studie om hur svenska modeföretag kommunicerar sitt hållbarhetsarbete via digitala kanaler
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Bakgrund: I takt med att samhällets krav ökar kring hållbart arbete och konsumenter efterfrågar mer hållbara produkter, har modeindustrin hamnat i rampljuset på grund av dess negativa påverkan. För att vända den negativa trenden med ohållbart mode behöver nya metoder utvecklas för bättre produktion och konsumtion. LÄS MER
3. Effekten av intern kommunikations på organisationsidentifiering : vid en större organisatorisk förändring
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur företagsledningen internt kommunicerar och effekten av intern kommunikation på organisationsidentifiering vid en större organisatorisk förändring. En kombination av kvalitativ och kvantitativ metod används vilken innehåller deskriptivstatistik av både det kvalitativa och det kvantitativa urvalet. LÄS MER
4. Challenges with Successful Marketing : A study to identify challenges and opportunities with introducing services of value-added-sales to customers within the prevailing steel manufacturing industry
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Marketing is an essential part of the overall organization when it comes to introducing a company’s new offerings to the market. Therefore, customers need to be informed and aware of the company’s entire portfolio to be able to make correct decisions that benefit them. LÄS MER
5. Attraktiv arbetsgivare enligt produktionsarbetare : En kvalitativ studie som jämför forskning och teorier mot vad medarbetare upplever som viktiga faktorer i relationen till sin arbetsgivare för att uppleva lojalitet och ömsesidighet
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Medarbetare är en av de viktigaste faktorerna inom organisationer för att nå framgång och särskilja sig från konkurrenter. Genom att utveckla ett attraktivt arbetsgivarvarumärke för både den externa och den interna marknaden kan organisationer locka och behålla kompetenta medarbetare. LÄS MER