Sökning: "intern och extern service"

Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden intern och extern service.

  1. 1. Quality from the perspective of the internal customer : Internal service experience in a manufacturing industry company

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Stina Enblom; Silvia Padovan; [2023]
    Nyckelord :customer experience; service quality; internal service quality; service profit chain; customer satisfaction; internal customer satisfaction; customer perceived value; kundupplevelse; servicekvalitet; intern servicekvalitet; service profit chain; kundnöjdhet; intern kundnöjdhet; customer perceived value;

    Sammanfattning : För att förbättra servicekvaliteten är kartläggning och mätning av kundupplevelse en viktig del av förbättringsarbetet. Detta är mestadels studerat ur den externa kundens perspektiv, och inte lika ofta ur den interna kundens. LÄS MER

  2. 2. Problemlösning genom AI : En kvalitativ studie om hur chatbotar kan förbättra dokumentation och informationssökning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Jens Thorsen; Youssef Al-Saleh; [2023]
    Nyckelord :knowledge management; knowledge sharing; knowledge transfer; informaton retrieval; Information system; virtual assistant; chatbot och knowledge management system;

    Sammanfattning : Kunskapshantering är ett forskningsområde som handlar om att samla in, dela, förvalta samt applicera kunskap. Chatbotars användningsområde har idag främst varit för att öka den operativa effektiviteten, personifiera organisationers kundtjänst och genomföra datadrivna beslut. LÄS MER

  3. 3. Småföretagares finansieringsbeslut : att överleva under ekonomisk kris

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mahamuud Abdullah Hirsi; Victor Bengtsson; [2022]
    Nyckelord :småföretagare; finansieringsbeslut; kontroll; självbestämmande; intern finansiering; extern finansiering; skulder;

    Sammanfattning : Effekterna av covid-19-pandemin har gjort att många småföretagare har drabbats hårt av ekonomiska problem, som kraftigt minskad omsättning och likviditetsproblem. Vi har gjort en kvalitativ studie där vi intervjuat åtta verkställande direktörer för små aktiebolag inom tjänstesektorn. LÄS MER

  4. 4. Konsten att skapa en stamgäst

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sara Nilsson; Rebecka Kullenberg; [2022]
    Nyckelord :house of brands; hotel and service industry; brand communication; relationship building strategies; strategic communication; co-creation; varumärkeskommunikation; relationsbyggande strategier; strategisk kommunikation; samskapande; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka house of brands-strategin för varumärken inom hotellbranschen, samt att förstå de relationsbyggande strategierna bakom uppbyggnaden och kommunikationen av varumärkena. För att uppnå syftet med studien genomfördes en fallstudie med sju semistrukturerade intervjuer inom hotellgruppen ESS Group. LÄS MER

  5. 5. Digitalisering inom teknikhandelns småföretag : Hur småföretag hanterar digitaliseringens möjligheter och utmaningar inom den traditionella industrin.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Peter Svensson; [2021]
    Nyckelord :digitalization; small businesses; wholesale; technical trading; digital capabilities; leadership capabilities; digitalisering; småföretag; partihandel; teknikhandel; digital förmåga; ledarskapsförmåga;

    Sammanfattning : Digitaliseringen erbjuder utmaningar och möjligheter för såväl små som stora företag och driver inom partihandeln effektivisering, stordriftsfördelar och automatisering vilket bedöms leda till fortsatt konsolidering med färre och större företag. Forskning visar att förutsättningarna att hantera utmaningar och möjligheter ser olika ut beroende på olika faktorer som företagsstorlek, ålder, bransch och resurser. LÄS MER