Sökning: "intern och extern service"
Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden intern och extern service.
1. Quality from the perspective of the internal customer : Internal service experience in a manufacturing industry company
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : För att förbättra servicekvaliteten är kartläggning och mätning av kundupplevelse en viktig del av förbättringsarbetet. Detta är mestadels studerat ur den externa kundens perspektiv, och inte lika ofta ur den interna kundens. LÄS MER
2. Problemlösning genom AI : En kvalitativ studie om hur chatbotar kan förbättra dokumentation och informationssökning
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Kunskapshantering är ett forskningsområde som handlar om att samla in, dela, förvalta samt applicera kunskap. Chatbotars användningsområde har idag främst varit för att öka den operativa effektiviteten, personifiera organisationers kundtjänst och genomföra datadrivna beslut. LÄS MER
3. Småföretagares finansieringsbeslut : att överleva under ekonomisk kris
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Effekterna av covid-19-pandemin har gjort att många småföretagare har drabbats hårt av ekonomiska problem, som kraftigt minskad omsättning och likviditetsproblem. Vi har gjort en kvalitativ studie där vi intervjuat åtta verkställande direktörer för små aktiebolag inom tjänstesektorn. LÄS MER
4. Konsten att skapa en stamgäst
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka house of brands-strategin för varumärken inom hotellbranschen, samt att förstå de relationsbyggande strategierna bakom uppbyggnaden och kommunikationen av varumärkena. För att uppnå syftet med studien genomfördes en fallstudie med sju semistrukturerade intervjuer inom hotellgruppen ESS Group. LÄS MER
5. Digitalisering inom teknikhandelns småföretag : Hur småföretag hanterar digitaliseringens möjligheter och utmaningar inom den traditionella industrin.
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Digitaliseringen erbjuder utmaningar och möjligheter för såväl små som stora företag och driver inom partihandeln effektivisering, stordriftsfördelar och automatisering vilket bedöms leda till fortsatt konsolidering med färre och större företag. Forskning visar att förutsättningarna att hantera utmaningar och möjligheter ser olika ut beroende på olika faktorer som företagsstorlek, ålder, bransch och resurser. LÄS MER