Sökning: "internationalisering teoretisk kunskap"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden internationalisering teoretisk kunskap.

  1. 1. Internationaliseringsprocessen för ett svenskt småföretag ur ett nätverksperspektiv

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christopher Askö; [2012]
    Nyckelord :Internationalisering; internationaliseringsprocess; affärsnätverk; politiska nätverk; småföretag;

    Sammanfattning : Vid ett företags internationaliseringsprocess ställs det mot olika hinder, vilka kan vara svåra att passera. I den här studien undersöks ett svenskt småföretag för att besvara frågan om hur dessa kan nyttja sitt kontaktnätverk för att övervinna de barriärer de ställs mot vid en geografisk expansion utomlands. LÄS MER

  2. 2. Teori och Praktik :  En studie beträffande svensk forskning om internationalisering i svenska företag och dess relevans för praktiker utifrån Handelskammaren, Exportrådet och forskare

    Magister-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro universitet

    Författare :Malin Fredriksson; Angela Grimaldi; [2011]
    Nyckelord :Marknadsföringsforskning; Marknadsföringsteori; Kunskap; Internationalisering; Internationaliseringsprocess; Uppsala-modellen.;

    Sammanfattning : Title: Theory and Practice: A study of Swedish Research on the Internationalization in Swedish Business and its Relevance to Practice´s, according to The Camber of Commers, Swedish Trade Council and researchers. Main issue: Within marketing science, there is an general ongoing discussion about the gap between researchers and practitioners, this leads to the thesis main issue on whether the Swedish marketing research conducted in the internationalization of Swedish companies, is relevant to practitioners and provides essential tools for practitioners to applicable in real business situations. LÄS MER

  3. 3. Skanska, NCC och PEAB på den polska byggmarknaden

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marianne Elfverson; [2006]
    Nyckelord :Internationalisering; Etablering; Polsk byggmarknad; Byggföretag; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsen behandlar hur tre svenska byggföretag (Skanska, NCC och PEAB) har valt att internationalisera/etablering sig på den polska byggmarknaden. Eftersom byggföretags internationalisering kan tänkas se annorlunda ut än ett produktionsföretag finner vi detta som ett intressant ämne att studera vidare. LÄS MER