Sökning: "internet commerce"
Visar resultat 1 - 5 av 412 uppsatser innehållade orden internet commerce.
1. Freedom in the Digital Age - VAT challenges from data as currency and the platform economy
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : 2000-talet har introducerat nya sätt att bedriva e-handel, med plattformsekonomin som suddar ut gränserna för vilken person som tillhandahåller tjänster från ett mervärdesskatteperspektiv. Bitcoin har blivit pengar för internetåldern. LÄS MER
2. A General Purpose Near Data Processing Architecture Optimized for Data-intensive Applications
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknikSammanfattning : In recent years, as Internet of Things (IoT) and machine learning technologies have advanced, there has been increasing interest in the study of energy-efficient and flexible architectures for embedded systems. To bridge the performance gap between microprocessors and memory systems, Near-Data Processing (NDP) was introduced. LÄS MER
3. Svenska e-handlares acceptans av metoder för datainsamling på Internet: En kvalitativ studie om e-handlares uppfattningar av påverkande faktorer vid utfasningen av third-party cookies
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : E-handelsindustrin har länge använt sig av third-party cookies för att spåra internetanvändare, men 2024 kommer dessa att ha fasats ut från de största webbläsarna. Det nuvarande kunskapsläget kan varken besvara vad e-handlarna anser vara alternativ till third-party cookies eller vilka faktorer som leder till acceptans av dessa. LÄS MER
4. Impacts of IoT on Supply chain management : Case of E-commerce Firms
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : In a complex and challenging global economy for supply chains to improve their performance, different types of technologies are deployed. The Internet of things (IoT) as one of these technologies enables devices to be connected via a network, i.e. internet. LÄS MER
5. Analyzing the Elements on ASOS’s Product Pages that Attract and Impact User Purchase Intention
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : The purpose of this study is to get an idea of what impact different elements and information has on a product page in order for the user to be inclined to purchase the product. Furthermore this research will look into the possible differences and/or similarities between genders. LÄS MER