Sökning: "internet kampanjer"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden internet kampanjer.

  1. 1. Vad skiljer sig i uppfattningen gällande gift promotions mellan män och kvinnor? : - En studie kring likheter och skillnader mellan könen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Florence Aarskog; Ylva Österberg; [2022]
    Nyckelord :Gift promotions; sales promotions; gift promotion-perception;  marketing-gender differences; marketing-perception; Gift promotions; sales promotions; gift promotion-perception; marketing-gender differences; marketing-perception;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Vad skiljer sig i uppfattningen gällande gift promotions mellan män och kvinnor?- En studie kring likheter och skillnader mellan könen Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Florence Aarskog och Ylva Österberg Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2022-juni Syfte: Syftet med den här studien är att undersöka vad det finns för likheter och skillnader gällande uppfattningen av gift promotions mellan män och kvinnor. Studien förväntas svara på vad för orsaker som kan ligga till grund för dessa uppfattningar och hur dessa kan skilja sig åt. LÄS MER

  2. 2. Detection and categorization of suggestive thumbnails : A step towards a safer internet

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Matheus Oliveira Franca; [2021]
    Nyckelord :Suggestive Image Recognition; Deep Learning; NSFW; CNN; Förslag på bildigenkänning; Deep Learning; NSFW; CNN;

    Sammanfattning : The aim of this work is to compare methods that predict whether an image has suggestive content, such as pornographic images and erotic fashion. Using binary classification, this work contributes to an internet environment where these images are not seen out of context. LÄS MER

  3. 3. Kan en bättre prediktion uppnås genom en kategorispecifik modell? : Teknologiprojekt på Kickstarter och maskininlärning

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Niklas Appelquist; Emelia Karlsson; [2020]
    Nyckelord :Crowdfunding; Kickstarter; maskininlärning; prediktiv modellering; Random Forest;

    Sammanfattning : Crowdfunding används för att samla in pengar för tänkta projekt via internet, där ett stort antal investerare bidrar med små summor. Kickstarter är en av de största crowdfundingplattformarna idag. LÄS MER

  4. 4. E-postens påverkan på studenters konsumtion av digitala erbjudanden

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Johanna Iivanainen; [2019]
    Nyckelord :Erbjudanden; Studenter; E-post; E-brev Konsumtion;

    Sammanfattning : En fördel med att vara studerande i Sverige är att man får ta del av reducerat pris på exempelvis kommunaltrafiken, litteratur, kläder och resor. E-post är idag ett av de snabbaste verktyget man kan använda sig av för att nå ut till flera människor samtidigt. LÄS MER

  5. 5. ”Lever den upp till hypen?” – Klart den gör när videon är sponsrad : En klassificeringsstudie av negativa kommentarer i anslutning till influencer-kampanjer på YouTube

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Sofie Andersson; Klovemark Yasmina; [2019]
    Nyckelord :Influencer Marketing; YouTube-Comments; Credibility; Negative feedback; Influencer-Marknadsföring; YouTube-kommentarer; Trovärdighet; Negativa Kommentarer;

    Sammanfattning : Due to the development of the internet and social media platforms, marketing has changed from a one-way message to a two-way commutation online, causing marketers to lose significant control of the narratives of their campaigns. Influencer marketing has become an established approach on platforms such as YouTube, but little research has focused on the consequences of the two-way communication and freedom of consumers posting comments regarding the risk of campaigns online receiving negative feedback in their respective comment sections, sometimes causing news-headlines or going viral. LÄS MER