Sökning: "interpretations of sustainability"
Visar resultat 1 - 5 av 99 uppsatser innehållade orden interpretations of sustainability.
1. On becoming an organic farmer2.14.0.0 : An autoethnographic reflection2.14.0.0
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : This thesis explores how the Worldwide Opportunities on Organic Farms (WWOOF) network may constitute a form of sustainable tourism on the Baltic Island of Gotland, Sweden. To do this, I narrate my own personal journey as a WWOOF volunteer trying to find my way as an organic farmer, in an autoethnographic account of my experience at Tjeldervik Gård during the spring and summer of 2023. LÄS MER
2. Skapandet och nyttjandet av hållbarhetsmarknadsföring bland svenska outdoorföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Bakgrund: Fenomenet greenwashing har skapat en misstro hos konsumenterna, och som kommit att påverka konsumtionen av miljövänliga produkter negativt. Samtidigt som det råder ett ökat tryck på företagen att agera ansvarstagande och hållbart, är risken överhängande att de anklagas för att nyttja missvisande kommunikation eller exponera ogrundade påståenden om företagets hållbarhetsarbete. LÄS MER
3. EU-taxonomins bidrag till strategiskt hållbarhetsarbete : En omvärldsanalys och fallstudie inom vatten- och avloppsledning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaperSammanfattning : Mankind has worked with the climate crisis and other sustainability issues since the 1990s, but this hasn’t had any desired effect. One of the problems relates to interpretations of the term sustainability. It has caused confusion, and work towards developing shared understandings is still an ongoing process. LÄS MER
4. Hotels in Sweden in the regard of green marketing
Magister-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Although marketing has been prevalent for many decades, the concept of green marketing remains relatively novel to both consumers and businesses. In the light of the evolving global climate, and escalating concerns regarding sustainability, businesses are compelled to explore new approaches. LÄS MER
5. The modern folkhem
Master-uppsats, Lunds universitet/IndustridesignSammanfattning : ”Most of Sweden’s surface is covered by forest, 68 percent is woodland; the built-up and landscaped land does not make up more than 3 percent of Sweden’s total land area. About 50% of the forest land is made of pine (Pinus sylvestris), making it the most common tree species in the country’s forests. LÄS MER