Sökning: "intervju som metod högskola förskollärare"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden intervju som metod högskola förskollärare.
1. ”Min roll blir att skapa relation. Barn och föräldrar ska känna trygghet i att vara här” : En kvalitativ studie om åtta förskollärares erfarenheter kring inskolning i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka åtta förskollärares erfarenheter kring inskolning i förskolan. Studiens har en kvalitativ semistrukturerad intervju som forskningsmetod, där åtta förskollärare intervjuats. LÄS MER
2. Genus i förskolan : En kvaliativ studie av förskolärares jämställdhetsarbete med barn
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Studien undersöker några förskollärares syn på deras arbete med jämställdhet och hur de tillämpar jämställdhet i samlingen. Studien är kvalitativ och därför användes både observation och intervju i val av metod. LÄS MER
3. Surfplattan som ett pedagogiskt verktyg i förskolan : En kvalitativ intervju- och observationsstudie med fyra förskollärare
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med undersökningen har varit att studera hur några förskollärare ser på surfplattan som pedagogiskt verktyg i förskolan samt hur de använder surfplattan för att stödja och stimulera barns utveckling och lärande. För att besvara frågeställningarna och syftet användes observationer och intervjuer som metod och resultatet visade att samtliga intervjuade förskollärare använder surfplattan som ett pedagogiskt verktyg i förskolan. LÄS MER
4. We are also part of the adjustment period
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Föräldrar har en större möjlighet till deltagande i förskolan idag än de hade för ungefär 40 år sedan. Det innebär att de vill kunna påverka förskolans verksamhet så mycket de kan och framför allt inskolningen som är starten på barnets tid på förskolan. LÄS MER
5. En studie om flerspråkighet i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Denna studie handlar om hur förskollärare arbetar med flerspråkighet i förskolans planerade aktiviteter. Syftet med denna studie var att få en förståelse för hur pedagoger förhåller sig till flerspråkighet och hur de tänker angående sitt arbete kring barns modersmålsutveckling och generell språkutveckling. LÄS MER