Sökning: "intervjuanalys"

Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade ordet intervjuanalys.

  1. 1. När patienter behöver läsa mellan raderna – en analys av mallar för kallelser i sjukvården

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språket

    Författare :Elin Andersson; [2023-07-31]
    Nyckelord :hälsokommunikation; kallelsebrev; patientkommunikation; klarspråk; genreanalys; systemisk-funktionell lingvistik; multimodal analys;

    Sammanfattning : I det här specialarbetet undersöks hur de kommunikativa syftena för kallelsebrev inom specialistvården vid Sahlgrenska universitetssjukhuset i Göteborg realiseras textuellt, innehållsmässigt och multimodalt i kallelsebreven och dess bilagor. Syftet är att med hjälp av textanalytiska metoder synliggöra hur det som patienterna måste begripa framgår i breven, och hur enkelt det är att som patient göra rätt i den komplexa proceduren som dessa kallelsebrev initierar: att inför ett läkarbesök också boka tid för provtagning, lämna prover och – för vissa patientgrupper – förbereda sig inför provtagningen genom att fasta eller förbereda prover hemma. LÄS MER

  2. 2. Bildämnet hjärta mobiltelefoner : Elevers tankar om sitt mobiltelefonbruk i- och utanför bildundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogik

    Författare :Erika Larsson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen var att genom etnografisk ansats/fokusgruppssamtal med elever i årskurs 9 undersöka vilka färdigheter eleverna övar genom användande av sociala medier- som även återfinns i styrdokumenten för ämnet bild. Detta gjordes med hjälp av medie- och informationskunskap som teoretisk tolkningsram utifrån undersökningens två frågeställningar; Hur tränar eleverna på centralt innehåll i bildämnet - bildframställning, narration, filmskapande- när de interagerar med sociala medieapplikationer & Vilka medie- och informationskunnighetsfärdigheter och förmågor tränas i elevernas privata sociala mediebruk? Undersökningen analyserades med hjälp av Intervjuanalys med fokus på mening. LÄS MER

  3. 3. SFI - DEN KONTINUERLIGA VUXENUTBILDNINGEN

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Charlott Zsoldos; [2021-11-04]
    Nyckelord :SFI; kontinuerlig utbildning; arbetsmarknad; policyanalys; intervjuanalys; diskursanalys; integration; etablering; Arbetsförmedlingen; genomströmning;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur verksamheter påverkas av att vuxenutbildningen ska bedrivas kontinuerligt under hela året och vad det finns för normer, värderingar och politik som är inbäddade i den nuvarande formen av Komvux SFI. Teori: Utgångspunkt för uppsatsen har varit socialkonstruktivistisk teori med en interpretativ ansats. LÄS MER

  4. 4. "Vi pratar om allt" : En studie om didaktiska val, ämnesfokus och följemeningar i sex- och samlevnadsundervisningen på mellanstadiet.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Nina Radtchenko; Therese Ullsten; [2021]
    Nyckelord :Sex och samlevnad; Mellanstadiet; Intervjuanalys; Biologi; Ämnesfokus; Följemening;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att samla in och analysera lärares berättelser kring sin undervisning inom sex och samlevnad på mellanstadiet. Studien intresserar sig för både explicita val och medföljandeimplicita budskap i lärarnas berättelser om sin egen undervisning vilka har tagits fram genom en analysprocess med grund i begreppen ämnesfokus och följemeningar. LÄS MER

  5. 5. UEFAs stolpträff i varumärkeskommunikationen - En kvalitativ analys av könsinkluderande omprofilering i digital varumärkeskommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Björn Kristjansson; Oscar Mellbourn; [2021]
    Nyckelord :varumärkeskommunikation; varumärkesstrategi; genus; feministisk teori; idrott; ingroup; outgroup; socialsemiotik; UEFA; Social Sciences;

    Sammanfattning : A dynamic society with shifting ideals puts pressure on organisations to continuously change. Brands with strong associations of conservative values therefore find themselves in a paradoxical situation with public demand for a change in core values and organisational segments previously associated with success. LÄS MER