Sökning: "intervjufrågor med en elev"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden intervjufrågor med en elev.

  1. 1. Lärarens uppfattning av kooperativt lärande i matematikundervisningen : Med elevernas motivation och självkänsla i fokus

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Isabelle Öberg; Emma Johansson; [2023]
    Nyckelord :elev; kooperativt lärande; lärare; matematikundervisning; motivation; självkänsla;

    Sammanfattning : Detta examensarbete undersöker vad lärare uppfattar om elevernas motivation och självkänsla vid arbete av kooperativt lärande i samband med matematikundervisningen. Vi har också valt att undersöka vad lärarna uppfattar om för- och nackdelar med att arbeta med kooperativt lärande med koppling till elevernas motivation och självkänsla. LÄS MER

  2. 2. ”Behandla mig som normalt, bara” : En kvalitativ studie med fokus på relationer, didaktik och studiemotivation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Marcus Ejeholt; Anna Tideman Larsdotter; [2022]
    Nyckelord :treatment; relationships; relationship skills; didactics; language disorder; dld; study motivation; Bemötande; relationer; relationskompetens; didaktik; språkstörning; studiemotivation;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Ejeholt och Tideman, Marcus och Anna (2022). ”Behandla mig som normalt, bara/ just treat me as normal”. En kvalitativ studie med fokus på relationer, didaktik och studiemotivation/ a qualitative study with a focus on relationships, didactics and study motivation. LÄS MER

  3. 3. Lärarens praktiska arbete och anpassning för elever i behov av extra anpassningar och särskilt stöd

    M1-uppsats,

    Författare :Marian Naoum; Ranin Sulaiman; [2021]
    Nyckelord :Lärarens praktiska arbete; extra anpassningar; särskilt stöd; inkludering;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka inkludering i klassrummet. I synnerhet, vill vi studera lärarens praktiska arbete gentemot elever i behov av extra anpassningar och särskilt stöd samt dess inställning och upplevda förutsättningar för att bedriva det arbetet. LÄS MER

  4. 4. Undervisning om hållbar utveckling - från lärare till elev : En kvalitativ studie kring hur lärares förståelse samt undervisning inom olika skolämnen om hållbar utveckling ser ut.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Sabina Hedhag; [2020]
    Nyckelord :hållbar utveckling; skola; undervisning; lärare;

    Sammanfattning : Bakgrund: Hållbar utveckling är ett väldigt ungt men användbart begrepp för både skolundervisning och ute i världen. Under Brundtlandskommissionen år 1987 myntades de tre dimensionerna representerade för ekologisk, social och ekonomisk hållbarhet. LÄS MER

  5. 5. Erfarenheter av digitala verktyg som särskilt stöd i skolan : En fenomenografisk studie om digitala verktyg som hjälpmedel för elever medneuropsykiatriska funktionsvariationer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogik

    Författare :Arash Gharagozlou; [2020]
    Nyckelord :NPF; digitala verktyg; EHT elevhälsoteam ; elev med särskilt behov;

    Sammanfattning : Denna studie omfattar erfarenheter som uppstår när en elev med särskilt behov får ta del avdigitala verktyg som hjälpmedel i undervisning. Arbetet grundar sig i en deltagandeobservation samt fem intervjuer om fenomenet användandet av digitala verktyg i skolan, medfokus på visuella metoder via digitala verktyg som stöd för elev med NPF. LÄS MER