Sökning: "intervjuguide halvstrukturerad"

Visar resultat 1 - 5 av 71 uppsatser innehållade orden intervjuguide halvstrukturerad.

  1. 1. Personcentrerat arbetssätt inom geriatrisk slutenvård - ur sjuksköterskeperspektiv : En intervjustudie

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Omvårdnad

    Författare :Sara Bäckström; Malin Edén; [2022]
    Nyckelord :geriatric inpatient care; nurses’ experiences; person-centered care; person-centered working methods; teamwork; geriatrisk slutenvård; personcentrerad vård; personcentrerat arbetssätt; sjuksköterskors upplevelser; teamarbete;

    Sammanfattning : Introduktion: Personcentrerad vård (PCV) kan beskrivas som en vård som strävar efter att synliggöra och tillgodose hela personens fysiska och psykiska behov. Det pågår mycket arbete med att utveckla personcentrerade arbetssätt för att stärka patientens ställning. LÄS MER

  2. 2. Mellanledaren i förskolan : En studie om mellanledarskapet, utifrån rektors perspektiv

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Patricia Hasselfors; [2022]
    Nyckelord :Middle leader; teacher’s leader; distributed leadership; principal; preschool; collaboration; Mellanledare; distribuerat ledarskap; rektor; förskola; pedagogiskt ledarskap; samverkan;

    Sammanfattning : The principal is the person who is responsible for the education provided in Swedish preschools (SOU 2015: 22). She or he is responsible but doesn’t necessarily have to pursue all the work herself/himself. The principal can delegate, share, or distribute parts of the leadership to teachers working at the preschool (Skolverket, 2012b). LÄS MER

  3. 3. För vems ögon : - en studie om hur föskollärare dokumenterar stödinsatser i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Therese Granat; [2021]
    Nyckelord :Barn i behov av särskilt stöd; dokumentation; stödinsatser; uppföljning; utvärdering.;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Granat, Therese (2021). För vems ögon? En studie om hur förskollärare dokumenterar stödinsatser i förskolan. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  4. 4. Hållbar utveckling som innehåll och form : En kvalitativ studie i pedagogers sätt att tala om undervisning för hållbar utveckling i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Paulina Johansson; Lina Söderberg; [2020]
    Nyckelord :Hållbar utveckling; selektiva traditioner; miljö; förskola; didaktik; lärande; förskollärare; pedagoger;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie synliggör pedagogers didaktiska överväganden och de inkluderingar respektive exkluderingar vid deras sätt att tala om undervisning för hållbar utveckling. Vid insamling av data valdes halvstrukturerad intervjuguide som metod där åtta pedagoger deltog. LÄS MER

  5. 5. Matematiskt lärande : En kvalitativ studie om förskollärares upplevelse av matematikundervisningen i lärmiljön med fokus på hallen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Johan Davidsson; Sarah Dufva; [2019]
    Nyckelord :fenomenologi; förhållningssätt; förskola; förskollärare; hermeneutik; matematik; upplevelse;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka förskollärares upplevelse av matematikundervisningen i lärmiljön med fokus på hallen. Med fenomenologiskt perspektiv som teoretisk utgångspunkt genomför vi hermeneutisk tolkning av empirin utifrån intervjuer med förskollärare. LÄS MER