Sökning: "invoicing"

Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade ordet invoicing.

  1. 1. Optimering av Tidrapportering genom Systemintegration : En Integrationslösning mellan Jira och Agresso

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)

    Författare :Linus Pernius; Carl Pettersson; [2023]
    Nyckelord :Datavetenskap; Systemintegration; Integration; Tidrapportering;

    Sammanfattning : Ett konsultföretag är ett företag som tillhandahåller expertis och specialiserad arbetskraft, inom specifika arbetsområden, mot en avgift. De anställda på ett sådant bolag kallas för konsulter och deras arbetsuppgift är att jobba på uppdrag av en eller flera kunder. LÄS MER

  2. 2. Gatukostnader i teori och praktik : Studie om hur några kommuner arbetar med gatukostnader, vilka motsättningarna till fenomenet är samt dess relation till egendomsskyddet

    Kandidat-uppsats, KTH/Lantmäteri – fastighetsvetenskap och geodesi

    Författare :Mercy Belay; Christina Theodoridou; [2023]
    Nyckelord :Street cost; Property Protection; Proportionality test; Gatukostnader; Egendomskydd; Porportionalitetsprövning;

    Sammanfattning : Lagstiftningen i Sverige ger kommunerna möjligheten att ta ut gatukostnader vid anläggandet och upprustandet av allmänna platser och gator som de har huvudmannaskap över. Uttaget av gatukostnadsersättningen faller på de berörda fastigheterna inom ett bestämt område. Denna lagreglering finns att finna i 6 kap. LÄS MER

  3. 3. Contextualizing Customer Feedback: A Research-through-Design Approach - Alternative Approaches and Dialogical Engagement in Survey Design

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Människa-datorinteraktion

    Författare :Rasmus Svensson; [2023]
    Nyckelord :Human-Computer Interaction; Research-through-Design RtD ; Digital Service Design; Enterprise Resource Planning ERP systems; Invoicing; Customer Experience CX ; Customer Satisfaction CS ; Contextualization; Dialogical Approach; Customer Journey; Survey design; Questionnaire design; Net Promoter Score NPS ; Customer Satisfaction Score CSAT ; Customer Effort Score CES ; Chatbot; Virtual Agent; Customer Support Agent; Design Guidelines; Double Diamond; User Experience UX ; User Interface UI ; Interaction Design ID ;

    Sammanfattning : Providing context behind customer feedback remains a challenge for company’s who rely on approaching Customer Experience (CX) through standardized Customer Satisfaction (CS) metrics like Net Promoter Score (NPS), Customer Satisfaction Score (CSAT), and Customer Effort Score (CES). Practical guidelines for monitoring CS throughout the customer journey are limited, creating a gap in academic research. LÄS MER

  4. 4. Hur väljer småföretag affärssystem? : En kvalitativ studie om beslutsprocessen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Jennie Anjou; Stina Nilsson; [2022]
    Nyckelord :Affärssystem; småföretag; beslutsprocess;

    Sammanfattning : Titel: Hur väljer småföretag affärssystem? - En kvalitativ studie om beslutsprocessen.  Program: Ekonomprogrammet - inriktning redovisning och ekonomistyrning Nyckelord: Affärssystem, småföretag, beslutsprocess. Inledning: Alla företag i Sverige behöver enligt lag redovisa sina ekonomiska händelser. LÄS MER

  5. 5. Eftersläp av fakturering inom Bas-väg : - En fallstudie av Trafikverket

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Institutet för studier i Malmös historia (IMH); Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Elin Wegard; Emma Gustavsson; [2022]
    Nyckelord :Trafikverket; Controlling; Institutional theory; Prognosis; Invoicing; Trafikverket; Styrning; Institutionell teori; Prognoser; Fakturering;

    Sammanfattning : Abstract The purpose of the study is to identify the backlog in invoicing within BAS-väg and be able to identify what it is due to. Furthermore, we also want to study whether Trafikverkets structure affects the backlog of invoicing. LÄS MER