Sökning: "jämföra pedagogiska teorier"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden jämföra pedagogiska teorier.
1. Nöta, stödja och hitta genvägar : pedagogiska verktyg och tillvägagångssätt i arbetet med dyslektiska gymnasieelever inom konstmusik
Kandidat-uppsats, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : Denna studie har som syfte att undersöka vilka typer av pedagogiska verktyg och förhållningsätt som är behjälpliga för en instrumentallärare inom konstmusikområdet i undervisningen av en elev på högstadie- eller gymnasienivå med dyslexi. Det finns en del angränsande forskning på kopplingen mellan dyslexi och musik tillgänglig på svenska som uppmanar lärare till att på ett eller annat sätt ”strunta i noterna”. LÄS MER
2. Pricken över i:et : En designpedagogisk undersökning om hur presentation och rum kan ha betydelse för hur elever värderar och reflekterar över sina egna bilder
Kandidat-uppsats, Konstfack/Institutionen för Bildpedagogik (BI)Sammanfattning : Detta examensarbete är en undersökning om elevers syn på sina egna bilder och vad som händer med den när bilderna presenteras i en utställning. Syftet med studien är att undersöka på vilket vis en utställning av elevers bilder kan ha betydelse för hur eleverna reflekterar över sitt arbete och på så vis även ha betydelse för lärprocessen. LÄS MER
3. "Träning idag handlar ju om att man ska skriva om det på Instagram" : - En studie med syfte att analysera hur ungakvinnor uttrycker sig om hälsorelaterade trenderutifrån ett sociokulturellt perspektiv på lärande
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Föreliggande studies syfte bottnar i en kritisk reflektion kring att hälsa och livsstil och ges mycket uppmärksamhet i olika sammanhang. Syfte: Syftet har varit att studera hälsodiskursen bland unga kvinnor i gymnasieåldern genom att analysera hur de uppfattar och uttrycker sig om hälsorelaterade trender. LÄS MER
4. Pricken över i:et : En designpedagogisk undersökning om hur presentation och rum kan ha betydelse för hurelever värderar och reflekterar över sina egna bilder.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogikSammanfattning : Detta examensarbete är en undersökning om elevers syn på sina egna bilder och vad somhänder med den när bilderna presenteras i en utställning.Syftet med studien är att undersöka på vilket vis en utställning av elevers bilder kan habetydelse för hur eleverna reflekterar över sitt arbete och på så vis även ha betydelse förlärprocessen. LÄS MER
5. Torsbergsandan : Kultur och motivation
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : SammanfattningTitel: Torsbergsandan – Kultur och motivationNivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomiFörfattare: Suleyman Alp och Ronnie HuangHandledare: Lars EkstrandDatum: April 2013Syfte: Med denna studie vill vi få en ökad förståelse för hur ledare kan motivera sinamedarbetare för att skapa en starkare organisationskultur.Metod: De tre metoder som vi har använt oss av i vår uppsats är kvalitativ metod,hermeneutisk metod samt deduktiv metod. LÄS MER