Sökning: "jens hultman"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden jens hultman.

  1. 1. Personligt varumärke - Elitidrottarens resa in i näringslivet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ida Ahnberg Algerbo; Izabelle Borg Nilsson; Fanny Götesson; Zecira Musovic; [2018]
    Nyckelord :Varumärke; Personligt varumärke; Strategisk branding; the big five; arketyper Branding; Personal branding; Strategic branding; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Personligt varumärke - Elitidrottarens resa in i näringslivet Seminariedatum: 2018-06-01 Kurs: FEKH29 - Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 hp Handledare: Jens Hultman Författare: Ida Ahnberg Algerbo, Izabelle Borg Nilsson, Fanny Götesson, Zecira Musovic Nyckelord: Varumärke, Personligt varumärke, Strategisk branding Syfte: Uppsatsens syfte är att genom kvalitativ forskning ge läsaren en insikt i hur ett starkt personligt varumärke kan möjliggöra processen från en elitidrottskarriär in i näringslivet. Vi ämnar även att undersöka hur det personliga varumärket kan förvaltas och påverkas under processens gång. LÄS MER

  2. 2. Viljan att närma sig framtida reklam

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amanda Schultz; David Elofsson; Oskar Åkerstrand; [2018]
    Nyckelord :Reklamkapital; viljan att närma sig reklam; reklaminställning; informativ och underhållande reklam; Generation Y; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Viljan att närma sig Seminariedatum: 2018-06-01 Ämne/kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15hp. Författare: David Elofsson, Amanda Schultz, Oskar Åkerstrand, Handledare: Jens Hultman Nyckelord: Reklamkapital, viljan att närma sig reklam, reklaminställning, informativ och underhållande reklam, Generation Y Syfte: Syftet med denna uppsats är att genom en kvantitativ studie undersöka vilka faktorer som i störst utsträckning påverkar Generation Y:s vilja att närma sig reklam, och hur marknadsförare därigenom kan effektivisera sina reklaminsatser. LÄS MER

  3. 3. Multikanalsintegration - En undersökning av den fysiska butikens samverkan med näthandeln

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maida Bejtula; Pernilla Johansson; [2015]
    Nyckelord :Multikanal; integration; detaljhandel; fysiska butik; webbshop; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Multikanalsintegration - En undersökning av den fysiska butikens samverkan med näthandeln. Seminariedatum: 26 maj, 2015. Ämne/kurs: FEKN90 - Examensarbete på Civilekonomprogrammet, 30 HP. Författare: Maida Bejtula och Pernilla Johansson. LÄS MER

  4. 4. What Factors Contribute to Sales of Groceries Online? - A quantitative study of Swedish urban consumers

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kristina Carlsson; Amanda Larsson; [2014]
    Nyckelord :Factors.; Sales; Sweden; Actual Purchases; Retail; Grocery; Online; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title What Factors Contribute to Sales of Groceries Online? – A quantitative study of Swedish urban customers. Date of seminar 2014-06-02 Course BUSN39 Business Administration: Global Marketing Authors Kristina Carlsson & Amanda Larsson Advisor Jens Hultman Purpose The aim with this study is to investigate what factors contribute to Actual Purchases of online groceries. LÄS MER

  5. 5. Den Femte Positioneringsfällan

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Stina Cedergren; Malin Svensson; [2013]
    Nyckelord :varumärkespositionering; varumärkesidentitet; förändringsprocessen; positioneringsfällor; yngre och kvinnlig målgrupp; Business and Economics;

    Sammanfattning : UPPSATSENS TITEL: Den Femte Positioneringsfällan SEMINARIEDATUM: 2013-05-28 ÄMNE/KURS: Magisteruppsats i företagsekonomi 30 högskolepoäng (ECTS), FEKN90 FÖRFATTARE: Stina Cedergren och Malin Svensson HANDLEDARE: Jens Hultman Fem nyckelord: varumärkespositionering, varumärkesidentitet, förändringsprocessen, positioneringsfällor, yngre och kvinnlig målgrupp SYFTE: Syftet med uppsatsen är att analysera och beskriva vilka utmaningar ett företag kan ställas inför då de väljer att förändra sin varumärkesposition till att ytterligare inkludera den yngre och kvinnliga målgruppen. Vidare hur företag väljer att hantera och förhålla sig till tänkbara positioneringsfällor. LÄS MER