Sökning: "jessica liden"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden jessica liden.

  1. 1. Kliniska bedömningar av förändring i terapi

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, S:t Lukas utbildningsinstitut

    Författare :Jessica Lidén; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Det har visat sig att en stor andel terapipatienter inte upplever någon förändring av psykoterapi och att ca 5-10% försämras under behandling. Samtidigt saknas konsensus i fältet om vad förändring innebär och vad som kan vara tecken på positiva respektive negativa förändringar och hur terapeuten bör förhålla sig till dessa tecken. .. LÄS MER

  2. 2. Attityder till hållbarhetsrapportering : En kvantitativ studie av revisorers och företagsrepresentanters attityder till hållbarhetsrapportering

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anna Andersson; Jessica Lidén; [2016]
    Nyckelord :Hållbarhetsrapportering; Attityder; Hållbarhet inom företag;

    Sammanfattning : En allt större medvetenhet har vuxit fram rörande hållbar utveckling och allt fler företag väljer att frivilligt redovisa för ekonomiska, miljömässiga och sociala aspekter. EU har valt att ta ännu ett steg för utvecklingen av hållbarhetsredovisning. LÄS MER

  3. 3. Cool kids: utifrån barns, föräldrars och behandlares perspektiv

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för socialt arbete och psykologi

    Författare :Jessica Lidén; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att med en enkätstudie med öppna frågor, undersöka barns, föräldrars ochbehandlares upplevelser av en Cool kids behandling. Resultatet visade på genomgående positivaupplevelser. LÄS MER

  4. 4. Värdefulla förmåner i lojalitetsprogram för hotell. Kombination av mjuka och hårda förmåner

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Lina Duvander; Sara Lidén; Jessica van Tol; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Lojalitetsprogram inom hospitalitybranschen : Lönsamhet och effektivitet

    M1-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Sara Lidén; Jessica van Tol; Lina Duvander; [2012]
    Nyckelord :CRM; customer loyalty; effectiveness; loyalty program; rewards;

    Sammanfattning : Lojalitetsprogram är en slags medlemsklubb där medlemmar får ta del av olika belöningar ochförmåner. Programmen kan vara ett bra hjälpmedel för företag att skaffa lojala, återkommandekunder, men det kan även vara kostsamt vid okunskap. LÄS MER