Sökning: "jing lin"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden jing lin.

  1. 1. Why an individual investigation of smog aroused public engagement : a rhetorical analysis of Under the dome

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Yan Lin; [2017]
    Nyckelord :smog; rhetorical analysis; identification; source credibility; investigative journalism;

    Sammanfattning : In 2015, Chai Jing’s film, Under the Dome: Investigating China’s Smog, was issued online and soon gathered two hundred millions of views only within 48 hours. The unprecedented diffusion of Under the Dome suggests a successful communication case for an environmental topic in terms of the extensive attention and heated discussion it brought about, as well as its potential influence in raising the public awareness and policy-making. LÄS MER

  2. 2. A Validation of an IT Investment Evaluation Model in Health and Social Care : A case study of ERAS Interactive Audit System (EIAS)

    Master-uppsats, IHH, Informatik

    Författare :Chen Lin; Jing Ma; [2012]
    Nyckelord :eHealth; Health informatics; IT investment evaluation; Validation of Model; Effect of eHealth; Impact of eHealth; Contribution of eHealth; Model performance; Comprehensiveness; Practicality; Applicability;

    Sammanfattning : Introduction: The traditional IT investment evaluation methods and/or techniques tend to measure the quantitative value added by eHealth. However, there are contributions brought by innovation which are intangible and sundry, and thus are difficult to identify, measure and manage. LÄS MER

  3. 3. Varumärken i ideella organisationer : Varumärkeshantering i ideella organisationer i Sverige

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jing-Jing Lin; Rebecka Liu; [2010]
    Nyckelord :Brands; marketing; brand equity; brand management in non-profit organizations.; Varumärken; marknadsföring; varumärkeskapital; varumärkeshantering i ideella organisationer.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att analysera varumärkeshanteringen i olika ideella organisationer i Sverige.  Metod: I denna uppsats har författarna använts sig av kvalitativa metoder samt utgått från en abduktiv ansats. De primära data är fem intervjuer med fem ideella organisationer i Sverige som arbetar för olika ändamål. LÄS MER

  4. 4. Resemotiv hos kinesiska turister i Sverige : En undersökning av kinesiska turisters resemotiv till Sverige

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jing-Jing Lin; Rebecka Liu; Sajma Mehic; [2010]
    Nyckelord :Tourism; China; travel decisions; motivations; customer segments; image; Turism; Kina; resebeslut; motivationer; kundsegment; image;

    Sammanfattning : Platser utvecklas, nya destinationer upptäcks ständigt. Människor finner varje år nya resmål att besöka av olika orsaker. Turismen är en viktig inkomstkälla för många länder och under 2008 fanns det 922 miljoner internationella turister. Turismen är den största och snabbast växande ekonomiska sektorn i världen. LÄS MER