Sökning: "jobseeking"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet jobseeking.

  1. 1. Var är alla platsannonser? : Upplevelsen att söka arbete via sociala medier

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Josephine Angbah; Khadra Jamal Aman; [2017]
    Nyckelord :self-promotion; social media; jobseeking process; psychological impact; job postings.;

    Sammanfattning : Sociala medier har utvecklats till den moderna tidens platsbank och har skapat en spridning av annonseringsplatser. I två studier undersöktes arbetssökandes upplevelse av denna utveckling. Studie 1 bestod av 30 kvalitativa enkäter som resulterade i följande teman: (1) relationer, (2) ovetande och (3) lättillgänglighet. LÄS MER

  2. 2. Var är alla platsannonser? : Upplevelsen att söka arbete via sociala medier

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Josephine Angbah; Khadra Jamal Aman; [2017]
    Nyckelord :self-promotion; social media; jobseeking process; psychological impact; job postings.;

    Sammanfattning : Sociala medier har utvecklats till den moderna tidens platsbank ochhar skapat en spridning av annonseringsplatser. I två studierundersöktes arbetssökandes upplevelse av denna utveckling. Studie 1bestod av 30 kvalitativa enkäter som resulterade i följande teman: (1)relationer, (2) ovetande och (3) lättillgänglighet. LÄS MER

  3. 3. Social networking platforms – A new era for job seekers

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Josephine Teoh; Emma Wester; [2016]
    Nyckelord :Social networking platform; social media; job seeking;

    Sammanfattning : Social networking platforms have grown to become the most popular websites on the Internet,and are the most widely used tool for job seeking nowadays. In this study the researchersinvestigate the job seekers perspective on what they perceive as the benefits of using socialnetworking platforms when used as a job seeking method. LÄS MER

  4. 4. Strategier för presentationav arbetsprover inom grafiskdesign : hur en arbetssökande grafiskdesigner bäst ”säljer sig själv” tillanställning

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Helena Påls; [2015]
    Nyckelord :Graphic design; portfolio; recruitment; personal brand; social network; work samples; storytelling.; Grafisk design; portfolio; rekrytering; personligt varumärke; sociala nätverk; arbetsprover; storytelling.;

    Sammanfattning : För att få drömjobbet inom en konkurrenskraftig bransch som grafiskdesign krävs det lilla extra. Syftet med denna undersökning är att ta redapå vad detta extra är och därigenom underlätta för arbetssökandegrafiska designers på vägen till drömjobbet. LÄS MER

  5. 5. Ung och arbetslös idag : Några arbetslösa ungdomars upplevelse av arbetslöshet

    L3-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Hanna Bonli; Amelia Ahrneteg; [2013]
    Nyckelord :Faith in the future; jobseeking; locus of control; self -efficacy; unemployment; Arbetslöshet; arbetssökande; framtidstro; locus of control; self-efficacy;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande undersökning är att få kunskap om hur några arbetslösa ungdomar upplever sin situation som arbetslös, vilket studeras med fokus på framtidstro, sin egen förmåga/kompetens till att påverka möjligheterna att få jobb samt vilka faktorer de upplever är viktiga när det gäller att få ett jobb inom en snar framtid. Detta studeras utifrån teorierna om locus of control och self-efficacy. LÄS MER