Sökning: "kärlek på nätet"

Visar resultat 6 - 7 av 7 uppsatser innehållade orden kärlek på nätet.

  1. 6. Vem vill du att jag ska vara? En studie om konsekvenser av personlig varumärkning på en dejtingsajt

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sandra Kovacs; Alexandra Bengtsson; [2013]
    Nyckelord :personal branding; corporate branding; online dating; self-presentation; selfimagine; identity; web 2.0; strategic communication; personligt varumärke; nätdejting; självpresentation; självbild; identitet; webb 2.0; strategisk kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Singlar i jakt på kärlek och med tillgång till internet, är sällan obekanta med tan-ken att testa nätdejting. Det är idag en vedertagen metod att söka sin framtida partner på nätet. Tidigare forskning har visat att ett vanligt sätt att kommunicera på dejtingsajter är lika de strategier, vilka används vid personlig varumärkning. LÄS MER

  2. 7. Älskar, älskar inte. En kvalitativ studie om sökandet efter kärlek på nätet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Johanna Nilsson; Kajsa Silfwerbrand Bendroth; [2011]
    Nyckelord :kommunikation; dejting; relationer; stereotyper; könsroller; konsumtion; sociala medier; internet; kärlek; genus; identitet; nätdejting; Social Sciences;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen handlar om nätdejting och de sätt på vilka människor framställer sig själva på dejtingsidor. Syftet är att besvara frågor som rör nätdejtingen utifrån ett konsumtionsperspektiv och dess roll för människors identitetsskapande. LÄS MER