Sökning: "kärnvärderingar"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade ordet kärnvärderingar.

  1. 1. Manifestering av varumärkesidentitet via hemsidor

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Axel Cederholm; Ermin Bejtula; [2021]
    Nyckelord :varumärkesidentitet; manifestering; hemsida; varumärkeskapital; kärnvärderingar; logotyp; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att redogöra för hur verksamheter manifesterar deras varumärkesidentitet via deras hemsida. Litteraturgenomgången för undersökningen baserar sig på begreppet varumärkesidentitet och lyfter fram modeller och teorier relaterade till begreppet. LÄS MER

  2. 2. UEFAs stolpträff i varumärkeskommunikationen - En kvalitativ analys av könsinkluderande omprofilering i digital varumärkeskommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Björn Kristjansson; Oscar Mellbourn; [2021]
    Nyckelord :varumärkeskommunikation; varumärkesstrategi; genus; feministisk teori; idrott; ingroup; outgroup; socialsemiotik; UEFA; Social Sciences;

    Sammanfattning : A dynamic society with shifting ideals puts pressure on organisations to continuously change. Brands with strong associations of conservative values therefore find themselves in a paradoxical situation with public demand for a change in core values and organisational segments previously associated with success. LÄS MER

  3. 3. Lika men ändå olika : En kvalitativ intervjustudie om kommersiella marknadsföringskoncept i ideella organisationer

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Saeid Rabbani; Max Sandoval; [2021]
    Nyckelord :Ideela organisationer; icke-vinstdrivande; marknadsföring; marknadsorientering; märkes orientering;

    Sammanfattning : Ideella organisationer har professionaliserats och kommersialiserat sin marknadskommunikation och blivit mer ¨varumärkes smarta¨ som ett resultat av den allt hotfullare miljön. Samtidigt som ideella organisationer kan använda mycket från kommersiella marknadsföringskoncept så finns det sektorspecifika skillnader som måste tas i beaktning då en allt för kommersiell associering kan motverka organisationernas ideella ändamål. LÄS MER

  4. 4. Familjecentrerad vård på intensivvårdsavdelningar för barn : En litteraturöversikt utifrån föräldrars perspektiv

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Sjuksköterskeutbildningar

    Författare :Gabriella Cekal; Sofia Nyström; [2020]
    Nyckelord :Familjecentrerad vård; omvårdnad; barnintensivvård; intensivvård av nyfödda;

    Sammanfattning : Bakgrund: Barn har rätt att ha föräldrar närvarande vid sjukhusvistelse. Sjuksköterskor anser att omvårdnad ska ges till hela familjen, dock anser de att föräldrar är i vägen för deras arbete. Föräldrar till barn som vårdas inom intensivvården riskerar att utveckla posttraumatiskt stressyndrom. LÄS MER

  5. 5. En begreppsanalys av professionell identitet : För specialistsjuksköterskor inom intensivvården

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kirurgiska vetenskaper

    Författare :Sofi Appring; Vera Nilsson; [2020]
    Nyckelord :Professional identity; Nurse specialists; Critical care; Concept analysis; Life world.; Professionell identitet; Specialistsjuksköterskor; Intensivvård; Begreppsanalys; Livsvärld;

    Sammanfattning : Bakgrund: Professionell identitet tolkas utifrån tidigare studier som ett relativt inkonsekvent begrepp, vilket leder till att begreppet är svårt att konkret använda och tillämpa inom sjuksköterskeprofessionen. Det förefaller även finnas en kunskapslucka vad gäller professionell identitet i relation till specialistsjuksköterskor inom intensivvård samt hur professionell identitet kan ses ur ett livsvärldsperspektiv. LÄS MER