Sökning: "köpbeteende detaljhandeln"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden köpbeteende detaljhandeln.
1. Utvecklingen av Omnichannel inom detaljhandeln : En kvalitativ fallstudie av hur två större aktörer inom svensk detaljhandel ser på sina utvecklingsresor mot ett fullt utvecklat ekosystem för Omnihandel
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Detaljhandeln har under de senaste åren genomgått en genomgripande förändring och shopping har idag fått en helt annan innebörd än tidigare. Kundresan är inte längre en linjär process, utan är snarare ett ekosystem av olika försäljningsställen och kontaktvägar genom vilka kunden rör sig fritt mellan olika kanaler. LÄS MER
2. Online i offline : En studie om hur digital integration i butiker förändrar köpbeteenden hos konsumenter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Det finns mer integrerade inslag av digital teknik i fysiska butiker inom detaljhandeln. Tidigare forskning har visat att inslagen har primärt resulterat i en positiv inställning hos konsumenter. I denna kvalitativa studie undersöks hur konsumenters köpbeteende förändras utifrån den ökade digitala integrationen. LÄS MER
3. De kom, de klickade, de övergav
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statistiska institutionenSammanfattning : This thesis analyses web statistics belonging to a national B2C e-commerce in retail. The purpose of the thesis is to investigate abandoned carts amongst logged in customers with at least one product added in to their cart and at least one visit to the payment page. LÄS MER
4. Affärsmodellinnovation i anpassningsfasen efter en kris : En kvalitativ studie om affärsmodellinnovation inom detaljhandeln i anpassningsfasen efter Covid-19-pandemin
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur detaljhandelsföretag arbetar med affärsmodellinnovation för att acklimatisera sig till nya förutsättningar i anpassningsfasen efter Covid-19-pandemin. Det görs genom en kvalitativ studie av två detaljhandelsföretag i Sverige. LÄS MER
5. Influencer marketing och konsumenters köpbeteende
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Digitaliseringen är ett fenomen som blir en allt större del av vår vardag, något som innebär en omfattande förändring för detaljhandeln och dess aktörer. Tidigare marknadsföringsstrategier betraktas inte längre som de mest effektiva, utan sociala kanaler har snarare tenderat att bli ett allt viktigare verktyg när det handlar om marknadsföring. LÄS MER