Sökning: "kampanj mål"
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden kampanj mål.
1. Klimatdiskursen ramar in dagens marknadsföring : En kvalitativ innehållsanalys av Preemshemmahörande-annonser i deras kampanj 2019-2020
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Syftet är att undersöka hur fossilindustrin paketerar sina reklambudskap inom det vilseledande formatet hemmahörande-annonser. Syftet är även att skapa förståelse för hur den trendande klimatdiskursen påverkar marknadsförings utformning. LÄS MER
2. Acquisition of nationality – A right for stateless children in Europe?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : I Europa påverkas cirka 600 000 personer, inklusive barn, av statslöshet. Även om UNHCR:s #IBelong-kampanj har uppmärksammat frågan och satt ett tydligt mål att statslösheten ska upphöra till 2024, råder det fortfarande tvivelaktigheter kring vilken stat som är ansvarig för att bevilja statslösa barn medborgarskap. LÄS MER
3. Fler poliser eller Bluewashing? : En komparativ och visuell retorikanalys av kampanjerna Bluewashing och Väx med en större uppgift
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Vid riksdagsvalet 2022 var rekryteringen av fler poliser den näst viktigaste frågan för väljarna (SCB, 2021). Regeringen beslutade år 2018 att ett mål för Polismyndigheten skulle sättas. 22 000 fler poliser innan år 2024. LÄS MER
4. TELEFONBEDRÄGERIER MOT ÄLDRE : EN EFFEKTANALYS AV POLISENS BROTTSFÖREBYGGANDE INFORMATIONSSATSNING
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : Åldringsbedrägerier ökar markant i Sverige i och med att kriminella aktörer använder sig av olika taktiker och strategier för att på illegala sätt anskaffa sig pengar. Mot denna bakgrund har Polisen tagit initiativ för att bekämpa bedrägeribrottsligheten med en brottsförebyggande kampanj riktad till äldre och deras anhöriga. LÄS MER
5. "Bli inte lurad" : En retorisk analys av en statlig kampanj om att möta informationspåverkan
M1-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)Sammanfattning : I en tid av minskande tilltro till objektiv sanning och expertis blir konsten att övertala och kontrollera information avgörande i samhällsdebatten och en utmaning för demokratin. Inom den retoriska traditionen gör man dock en etisk distinktion mellan påverkan med den ömsesidiga nyttan som mål (argumentation) respektive påverkan med syfte att manipulera (propaganda). LÄS MER