Sökning: "kampanj strategi"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden kampanj strategi.

  1. 1. Sheincares...for animals? : en analys av en kampanj i förmån för välgörenhet

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Tuvali Ekenman; Eline Johnsson; [2023]
    Nyckelord :Etisk konsumtion; CSR; greenwashing; branding; fast fashion; Shein; Social Sciences;

    Sammanfattning : I följande uppsats gör vi, genom att utgå från diskussionen om mediala diskurser om etisk konsumtion, en retorisk analys av företaget Sheins kampanj Sheincares, som är en kampanj i syfte att donera pengar till djurrättsorganisationer. Vi undersöker den tillhörande hashtagen #Sheincares på plattformen TikTok, som är ett av de sätt Shein marknadsför kampanjen. LÄS MER

  2. 2. Varumärkesidentitet på sociala medier : Hur varumärken kan driva marknadsföringskampanjer med interaktiv storytelling

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Angelique Olsson; Husham Al-Sam; [2021]
    Nyckelord :Interactive marketing campytelling; Social maign; Interactive storedia; Votes on social media; Marketing on social media; Brands; Interaktiv marknadsföringskampanj; Interaktiv storytelling; Interaktivt berättande; Sociala medier; Omröstningar på sociala medier; Marknadsföring på sociala medier; Varumärken.;

    Sammanfattning : Bakgrund: I samband med den teknologiska utvecklingen har begreppet interaktivitet blivit allt mer omdiskuterat, inte minst vid framställning av interaktiva berättelser. Interaktiv storytelling är ett relativt nytt forskningsområde som öppnat upp för ett nytt sätt att driva marknadsföringskampanjer på. LÄS MER

  3. 3. Samhällelig resiliens : En jämförelse mellan Haiti och USA

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Filippa Holmström Pettersson; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att förklara vilken beredskap som krävs av civilsamhälle och stat för att möta eventuella naturkatastrofer och hur den samhälleliga resiliensen kan öka i ett samhälle. Jag ställer tre forskningsfrågor: 1. Vad krävs av civilsamhället och stat för att få en god samhällelig resiliens? 2. LÄS MER

  4. 4. Konsten att sälja utan att ropa ”KOM OCH KÖP!” : Att genomföra content marketing på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Anna Larsson; Linn Tallberg; [2019]
    Nyckelord :content marketing; digital content marketing; content marketing social media; content marketing strategy;

    Sammanfattning : Content marketing är ett fenomen som vuxit och blivit en trend, på grund av den stora tillgången av information som onlinemiljön bidragit med till företagen. Vad content marketing handlar om har visat sig bristfälligt bland forskare, då det saknas en tydlig akademisk avgränsning. LÄS MER

  5. 5. Militär makt som säkerhetspolitiskt verktyg : En Smart Power analys av hur svensk militär verksamhet mellan 2008-2019 framställs genom strategiskt narrativ

    Magister-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Tom Brandelius; [2019]
    Nyckelord :Smart Power; säkerhetspolitik; makt; militär; strategiskt narrativ;

    Sammanfattning : Småstaters ofta begränsade resurser innebär ett behov av optimering för att uppnå önskadeffekt. Dagens informationsflöde innebär dessutom att det inte räcker med att användaresurser på rätt sätt, alternativa berättelser kan motverka aktören och det narrativ som fårfäste hos allmänheten kan bli det som betraktas som sanningen. LÄS MER