Sökning: "kandidatarbete spel"
Visar resultat 1 - 5 av 50 uppsatser innehållade orden kandidatarbete spel.
1. Strategy Synthesis for Multi-Agent Games of Imperfect Information
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This project focuses on strategy synthesis for multi-agent games of imperfect information. The aim ofthis project is to identify strategies for two games of interest. We utilize a program from a previousbachelor thesis to transform the games. LÄS MER
2. Sholder : A Motorized Automatic Shirt Folding Machine
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : In today’s fast-paced society, there is a high demand for faster and more effective ways of dealing with chores and other time-consuming activities, but while appliances like washing machines and dishwashers have become standard use, there has been limited progress in making the tedious task of folding clothes easier. This bachelor's thesis project in Mechatronics at KTH Royal Institute of Technology details the design, construction and performance of a motorized automatic shirt folding machine that can fold both T-shirts and long-sleeve shirts. LÄS MER
3. Upplevelserikt och interaktivt lärande om odling : VR-spel med förmågan att undervisa praktisk skötsel av grödor och blommor
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : I detta kandidatarbete kommer vi att utforska och diskutera Virtual Reality (VR) som ett verktyg för lärande. Undersökningen prövar sig mot kontinuerliga speltester såväl som enkäter vars frågor om spelar- och läroupplevelse tar inspiration från Player Experience Inventory (PXI). LÄS MER
4. Volvo Säkerhetsträning : Volvo VR-träning
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : I detta kandidatarbete undersöker vi hur med hjälp av virtuell verklighet (VR) kan gestalta en fabriksmiljö och upplevelse som ökar säkerhetstänket för nyanställda på Volvo i Olofström. Undersökningen utgår ifrån vårt samarbete med Volvo och deras egen fabrik som är i fokus där de har velat ha en säkerhetsutbildning inom VR för deras nyanställda och gångtrafikanter i fabriken. LÄS MER
5. Architecture as Narrative in First Person Level Design : A Reading of Mirror’s Edge Catalyst
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : The video games industry is rapidly developing as technology allows designers to create increasingly comprehensive worlds for their players to explore. Acknowledging the experience gained by architects designing similar structures for the physical world, this thesis explorescross-disciplinary research. LÄS MER