Sökning: "kandidatarbete spel"

Visar resultat 1 - 5 av 50 uppsatser innehållade orden kandidatarbete spel.

  1. 1. Strategy Synthesis for Multi-Agent Games of Imperfect Information

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Andres Guerrero Rodriguez; Rahnama Safdari; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This project focuses on strategy synthesis for multi-agent games of imperfect information. The aim ofthis project is to identify strategies for two games of interest. We utilize a program from a previousbachelor thesis to transform the games. LÄS MER

  2. 2. Sholder : A Motorized Automatic Shirt Folding Machine

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Anton Stevanovic; Lucas Bergman; [2023]
    Nyckelord :Mechatronics; Automatic Shirt Folding Machine; Automation; Servo Motors; Mekatronik; Automatisk Tröjvikarmaskin; Automatisering; Servomotorer;

    Sammanfattning : In today’s fast-paced society, there is a high demand for faster and more effective ways of dealing with chores and other time-consuming activities, but while appliances like washing machines and dishwashers have become standard use, there has been limited progress in making the tedious task of folding clothes easier. This bachelor's thesis project in Mechatronics at KTH Royal Institute of Technology details the design, construction and performance of a motorized automatic shirt folding machine that can fold both T-shirts and long-sleeve shirts. LÄS MER

  3. 3. Upplevelserikt och interaktivt lärande om odling : VR-spel med förmågan att undervisa praktisk skötsel av grödor och blommor

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Erik Kesten; Sen Chaipetch; [2023]
    Nyckelord :Virtual Reality VR ; Serious games; Game-based learning; Gamification; Cultivation; Learning; Virtuell verklighet VR ; Serious games; Game-based learning; Gamification; Odling; Lärande;

    Sammanfattning : I detta kandidatarbete kommer vi att utforska och diskutera Virtual Reality (VR) som ett verktyg för lärande. Undersökningen prövar sig mot kontinuerliga speltester såväl som enkäter vars frågor om spelar- och läroupplevelse tar inspiration från Player Experience Inventory (PXI). LÄS MER

  4. 4. Volvo Säkerhetsträning : Volvo VR-träning

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Johan Karlsson; Isak Glindrönn; Selhan Bajra; [2021]
    Nyckelord :Virtual Reality VR ; safety training; digital factory; digital games; Volvo; factory environment; Virtuell verklighet VR ; säkerhetsutbildning; digital fabrik; digitala spel; Volvo; fabriksmiljö;

    Sammanfattning : I detta kandidatarbete undersöker vi hur med hjälp av virtuell verklighet (VR) kan gestalta en fabriksmiljö och upplevelse som ökar säkerhetstänket för nyanställda på Volvo i Olofström. Undersökningen utgår ifrån vårt samarbete med Volvo och deras egen fabrik som är i fokus där de har velat ha en säkerhetsutbildning inom VR för deras nyanställda och gångtrafikanter i fabriken. LÄS MER

  5. 5. Architecture as Narrative in First Person Level Design : A Reading of Mirror’s Edge Catalyst

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Max Hemberg; Ludwig Josefsson; [2021]
    Nyckelord :Level design; architecture; narrative; space; video games; first-person perspective; storytelling; Mirror’s Edge Catalyst;

    Sammanfattning : The video games industry is rapidly developing as technology allows designers to create increasingly comprehensive worlds for their players to explore. Acknowledging the experience gained by architects designing similar structures for the physical world, this thesis explorescross-disciplinary research. LÄS MER