Sökning: "kandidatuppsats företagsekonomi"

Visar resultat 1 - 5 av 346 uppsatser innehållade orden kandidatuppsats företagsekonomi.

  1. 1. Effekten av AI på den digitala personaliserade marknadsföringen: möjligheter och utmaningar : En kvalitativ studie kring hur AI påverkar den digitala personaliserade marknadsföringen ur ett företagsperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sophie Lindström; Julia Blomqvist; Julia Köhl; [2024]
    Nyckelord :Digital marknadsföring; Personaliserad marknadsföring; CRM; Köpprocess; Artificiell intelligens;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING  Datum: 2024-01-11  Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp   Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet   Författare: Julia Blomqvist                 Julia Köhl                           Sophie Lindström                            02/04/16                         97/07/16                                  00/06/10  Titel: Effekten av AI på den digitala personaliserade marknadsföringen: möjligheter och utmaningar. - En studie kring hur AI påverkar den digitala personaliserade marknadsföringen ur ett företagsperspektiv. LÄS MER

  2. 2. Tillbaka till vardagen efter pandemin- motstånd mot gamla arbetssätt?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Nele Andersson; Anna Bjelovuk; [2024]
    Nyckelord :remote work; change; change process; resistance; leadership; Kotter´s 8- stepmodel.; distansarbete; förändring; förändringsprocess; motstånd; ledarskap; Kotter´s 8-stegsmodell.;

    Sammanfattning : Sammanfattning  Titel: Tillbaka till vardagen efter pandemin - motstånd mot gamla arbetssätt?  Nivå: Examensarbete på grundnivå i ämnet företagsekonomi Författare: Nele Andersson och Anna Bjelovuk Handledare: Svante Brunåker Datum: 2024-januari Syfte: Syftet med denna kandidatuppsats inom ledarskap och organisation är att undersöka förekomsten av motstånd som chefer upplever vid återgång till kontorsbaserade arbetsplatser.  Metod: Denna studie utgår från en kvalitativ forskningsmetod. LÄS MER

  3. 3. Främjande av Integration: En Explorativ Studie om Företagens Roll för Migranters Inkludering på den Svenska Arbetsmarknaden

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Aleksandra Anna Perlakowska; Tilda Wärn; [2024]
    Nyckelord :Integration; integrationsprocess; migration; inkludering; nätverk; arbetsmarknad;

    Sammanfattning : Date:                                      2024-01-11   Level:                                     Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr   Institution:                            School of Business, Society and Engineering, Mälardalens University   Authors:                                Aleksandra Anna Perlakowska                              Tilda Wärn     Title:                                       Promoting Integration: An Exploratory Study on the Role of Companies in the Inclusion of Migrants in the Swedish Labor Market   Supervisor:                           Pejvak Oghazi   Keywords                               Integration, integration process, migration, inclusion, network, labour market   Research questions: -       What significance do companies hold within the Swedish labor market, emphasizing their support for the integration of migrants?   -       What are the key factors influencing migrants’ opportunities for employment within the Swedish labor market?   Purpose:                                   The purpose of this study is to explore the significance of companies on the Swedish labor market in promoting integration of migrants. This with the intention of providing valuable insights for employers and encouraging a more inclusive work environment. LÄS MER

  4. 4. Influencer marketing inom hudvårdsbranschen : En kvantitativ studie om konsumenters attityd och köpintention

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Mikaela Isacson; Danayit Yibrah; [2024]
    Nyckelord :Social media; Influencer marketing; Attitude; Purchase intention; Interaction; Trust.; Sociala medier; Influencer marketing; Attityd; Köpintention; Interaktion; Förtroende.;

    Sammanfattning : Datum:   2024-01-04 Nivå:    Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Akademi:   Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens  Universitet.  Författare:   Danayit Yibrah   &   Mikaela Isacson                     (00/12/10)                 (99/02/26) Titel:    Influencer marketing inom hudvårdsbranschen Handledare:   Pejvak Oghazi Nyckelord:   Sociala medier, Influencer marketing, Attityd, Köpintention,  Interaktion, Förtroende. LÄS MER

  5. 5. Ansvarsförvirringen - Vem bär ansvaret för arbetet med employer branding? : En kvalitativ studie som belyser organisationers ansvarsfördelning i arbetet med employer branding och att attrahera rätt kandidater

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Agnes Asp; Johanna Müller; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; recruitment; division of responsibility; organizational structure; Employer branding; rekrytering; ansvarsfördelning; organisationsstruktur;

    Sammanfattning : Författare: Agnes Asp & Johanna Müller Datum: 2023-05-23 Nivå: Kandidatuppsats, företagsekonomi & organisation, 15 HP Handledare: Annika Schilling Examinator: Mikael Lundgren  Titel: Ansvarsförvirringen - Vem bär ansvaret för arbetet med employer branding? - En kvalitativ studie som belyser organisationers ansvarsfördelning i arbetet med employer branding och att attrahera rätt kandidater. Syfte: Syftet med studien är att bidra med förståelse för hur ansvarsfördelningen görs i organisationer när det kommer till employer branding (EB) och vilken roll fördelningen har i de utmaningar som uppkommer kring att skapa en attraktion hos de rätta kandidaterna för att vilja bli anställda hos en organisation. LÄS MER