Sökning: "kandidatuppsats företagsekonomi"

Visar resultat 1 - 5 av 211 uppsatser innehållade orden kandidatuppsats företagsekonomi.

  1. 1. Bankvärldens framtid : En studie kring hur banker utnyttjar den teknologiska utvecklingen och digitaliseringen av tjänster, samt dess påverkan på kundrelationer, förtroende och lojalitet

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik; Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik; Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sebastian Grip; Gustav Hellström; Tobias Skyttevall; [2017]
    Nyckelord :Förtroende; lojalitet; digitalisering; bank; e-CRM; PSD2;

    Sammanfattning : Titel: Bankvärldens framtid: En studie kring hur banker utnyttjar den teknologiska utvecklingen och digitaliseringen av tjänster samt dess påverkan på kundrelationer, förtroende och lojalitet   Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi   Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Högskola   Författare: Sebastian Grip, Gustav Hellström och Tobias Skyttevall (92/04/22), (94/02/28), (95/05/21) Handledare: Hadjikhani, Annoch   Datum: 05–06–17   Bakgrund: Att skapa en lojal kund genom att ligga i framkant och hela tiden erbjuda det senaste på marknaden vad det gäller digitala tjänster är viktigt för bankernas överlevnad. Ett krig pågår mellan de traditionella bankerna och uppstickare, enligt Thulin (2016). LÄS MER

  2. 2. Vägen mot hållbara val : En studie om hållbar konsumtion och cirkulär ekonomi inom möbler och inredning

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Susanne Nilsson; Tova Swerlander; [2017]
    Nyckelord :Circular economy; consumer behavior; sustainable consumption; value; in-store communication; Cirkulär ekonomi; konsumentbeteende; hållbar konsumtion; värde; butikskommunikation;

    Sammanfattning : Författare: Susanne Nilsson och Tova Swerlander Handledare: Christine Tidåsen och Charlotte Hahn Examinator: Christine Tidåsen Titel: Vägen mot hållbara val En studie om hållbar konsumtion och cirkulär ekonomi inom möbler och inredning Kurs: Kandidatuppsats, 15 hp. Företagsekonomi, Inrednings- och butikskommunikation, Ekonomihögskolan, Linnéuniversitetet, VT17. LÄS MER

  3. 3. Kändisen som rabattkupong : En studie om kändisreklam på onlinekanaler

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Kristine Berglund; Johanna Münter; Kajsa Stävmo; [2017]
    Nyckelord :Celebrity Endorsement; Influencer Marketing; Co-branding; Online; Social Media; Kändisreklam; Influencer Marketing; Co-branding; Online; Sociala Medier;

    Sammanfattning : Titel: Kändisen som rabattkupong Författare: Kristine Berglund, Johanna Münter och Kajsa Stävmo  Handledare: Leif V Rytting  Examinator: Leif Marcusson  Kurs: Kandidatuppsats 15hp. Företagsekonomi, Music and Event Management, Linnéuniversitetet, HT 2016  Exekutiv sammanfattning Vi kan idag konstatera att internettillgången har ökat avsevärt nationellt och globalt under det senaste årtiondet. LÄS MER

  4. 4. Revision, kvalitet och oberoende : Har uppdragstid och icke-revisionstjänster påverkat revisionen i Sverige?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi; Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Mia Lindh; Cissi Norrbelius; [2017]
    Nyckelord :Revision; revisionskvalitet; oberoende; icke-revisionstjänster;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to investigate whether Swedish auditing have had reduced auditor independence and impaired audit quality due to the presence of non-audit services and the length of audit assignments. Previous research lacks a unified position about whether the audit independence or its quality is affected by the presence of non-audit services or audit tenure. LÄS MER

  5. 5. EKONOMUTBILDNINGENS ANPASSNING TILL DIGITALISERINGEN I REVISIONSBRANSCHEN : En studie om hur en högskola kan anpassa det teoretiska mot det praktiska inom redovisning och revision.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik; Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Robert Hänninen; Jonas Engström; Freddy Svensson; [2017]
    Nyckelord :Digitalisering; Redovisning; Utbildning; Utbildningsgap; Revision;

    Sammanfattning : Sammanfattning- “Ekonomutbildningens anpassning till digitaliseringen i revisionsbranschen” Datum: 30 maj 2017 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 ECTS Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, EST, Författare:  Jonas Engström, 5 april 1991 Robert Hänninen, 5 april 1989 Freddy Svensson, 1 november 1993 Titel:  Ekonomutbildningens anpassning till digitaliseringen i revisionsbranschen Handledare: Angelina Sundström Nyckelord:   Digitalisering, Redovisning, Utbildning, Utbildningsgap, Revision Fråge- ställningar:           Hur utvecklar Mälardalens Högskola (MDH) ekonomutbildningen med inriktningen redovisning och revision utifrån digitalisering i revisionsbranschen? Hur kan MDH utveckla ekonomprogrammet med inriktningen redovisning och revision utifrån digitaliseringen ur revisorers och studenters perspektiv? Syfte:  Denna studie syftar till att beskriva hur en högskola i Sverige anpassar sin ekonomutbildning till digitaliseringen i revisionsbranschen och de förändrade krav på nyexaminerade studenter som detta kan medföra.                                Metod:  Studien var av kvalitativ karaktär och baserades på böcker, vetenskapliga artiklar inom ämnena digitalisering, revisionsbranschen, utbildning och högskolor. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet kandidatuppsats företagsekonomi.

Din email-adress: