Sökning: "kandidatuppsats företagsekonomi"

Visar resultat 16 - 20 av 346 uppsatser innehållade orden kandidatuppsats företagsekonomi.

  1. 16. Empowerment och självbestämmandei finansindustrin  : En kandidatuppsats om begreppet empowerment och hur kan dess fem dimensioner bidra till att stärka egenmakt hos anställda inom bankbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Elen Harutyunyan; Iren Harutyunyan; [2023]
    Nyckelord :Empowerment; job satisfaction; performance; implementation of empowerment; Egenmakt; arbetstillfredsställelse; prestation; implementering av egenmakt;

    Sammanfattning : Analyser av intervjuerna visar att både ledningen och medarbetarna erkänner värdet av empowerment på arbetsplatsen. Ledningen betonar att genom att delegera befogenheter och främja medarbetarnas ansvarstagande kan de skapa en mer flexibel och effektiv organisation. LÄS MER

  2. 17. Tiktok: En plattform för marknadsföring : En kvalitativ studie om hur företag kan använda sociala medieplattformen Tiktok som marknadsföringsstrategi

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sofia Svedberg; Anna Mellberg; [2023]
    Nyckelord :Sociala medier; Tiktok; Innehållsmarknadsföring; Generation Z; Influencer marknadsföring; Visuellt innehåll;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNINGDatum:  2023-05-30Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hpInstitution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens                  UniversitetFörfattare: Sofia Svedberg 97-01-06 Anna Mellberg 96-05-29                           Titel: Tiktok: en plattform för marknadsföring – en kvalitativ studie om hur företag kan använda sociala medieplattformen Tiktok som marknadsföringsstrategi.             Handledare: Rana MostaghelNyckelord: Sociala medier, Tiktok, Innehållsmarknadsföring, Generation Z, Influencer marknadsföring,  Visuellt innehåll. LÄS MER

  3. 18. Gen Z & hållbar modekonsumtion online : En kvalitativ studie om Gen Z:s attityder gentemot hållbar modekonsumtion online

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Elenore Juliusson; Tarek Elias Mohsen; [2023]
    Nyckelord :Hållbarhet; planerat beteende; avsikt-beteendegap; konsumtion; generation Z; hållbart mode;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Elenore Juliusson (98/07/17) Tarek Elias Mohsen   (92/09/21) Titel:   Gen Z & hållbar konsumtion online Handledare:  Sara Melén Hånell Nyckelord:  Hållbarhet, planerat beteende, avsikt-beteendegap,  konsumtion, generation Z, hållbart mode   Forskningsfråga: Hur översätts Gen Z:s attityd när det kommer till köpbeteende online     med fokus på mode och hållbarhet?  Syfte:   Studien undersöker Gen Z:s attityd till hållbar modekonsumtion och    vad som påverkar deras köpbeteende online. Metod:  Kvalitativ metod med fokusgruppsintervjuer. LÄS MER

  4. 19. Automatiserad generering av intervjufrågor med hjälp av ChatGPT: Ett steg mot effektivare ledarskapsforskning : En undersökning av ChatGPT:s potential för tidsbesparing i kvalitativ ledarskapsforskning

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Alexander Johansson; Vilmer Zander; [2023]
    Nyckelord :ChatGPT; AI; Leadership; Method; ChatGPT; AI; Ledarskap; Metod;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING   Datum:                                2023-05-31 Nivå:                                   Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution:                          Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare:                          Johansson Alexander                               Zander Vilmer                                           940413                                                   000407 Titel:                                 Automatiserad generering av intervjufrågor med hjälp av ChatGPT: Ett steg mot effektivare ledarskapsforskning Handledare:                        Magnus Hoppe Nyckelord:                          ChatGPT, AI, Ledarskap, Metod Forskningsfråga/or:    Hur skiljer sig data som samlats in genom kvalitativa intervjuer med frågor kring ledarskap, formulerade av AI-verktyget ChatGPT, från teorier om fenomenet? Syfte:                           Syftet med undersökningen är att undersöka användningen av ChatGPT för att förstå om denna metod inte minst behåller validiteten av data, men också för att bespara tid i forskningsprocessen. Metod:                                Kvalitativ metod, elektroniska intervjuer Slutsats:                       Det observerades starka likheter mellan det analyserade intervjumaterialet och ledarskapsteorierna, vilket troligtvis innebär att intervjufrågorna är av tillräckligt hög kvalitet för att uppnå sitt syfte att samla in trovärdiga kvalitativa data i intervjuer. LÄS MER

  5. 20. Spara en krona eller samla en poäng? : En kvantitativ studie som redovisar vilka faktorer som påverkar konsumentens purchase intention med fokus på skönhetsbranschen.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Emma Johansson; Felicia Lundmark; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning :   Datum:                               2023-05-30     Nivå:                                  Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng     Institution:                          Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet     Författare:                                                Emma, Johansson                 Felicia, Lundmark                                                                  (97/10/25)                                 (00/05/11) Titel:                            Spara en krona eller samla en poäng? En kvantitativ studie som redovisar vilka faktorer som påverkar konsumentens purchase intention med fokus på skönhetsbranschen.     Handledare:                Rana Mostaghel   Nyckelord:                  Purchase Intention, Rabattkodsmarknadsföring, Lojalitet, Medlemskap, Köpprocess, AIDA, Influencer Marketing, Buyer-decision making process   Forskningsfrågor:       Påverkar tillgängligheten för informationssökande och jämförande konsumenternas purchase intention? Hur stor betydelse har faktorerna leveransalternativ, fraktkostnader, betalningsalternativ och medlemskap för konsumenternas purchase intention? Är rabattavdrag från ordinarie pris eller lojalitet till ett företag viktigare för konsumenter?      Syfte:                           Syftet med denna kvantitativa studie är att redovisa vilka faktorer som påverkar konsumentens purchase intention med fokus på skönhetsbranschen. LÄS MER