Sökning: "karaktärsdrag av varumärken"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden karaktärsdrag av varumärken.
1. Besluta med varumärken : en studie om oberoende verkstäders inköp av startbatterier
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Från att uteslutande ha betraktats som en fråga om marknadsföring mot konsumenter har varumärken under de senaste 20 åren också kommit att få uppmärksamhet i den industriella marknadsföringsforskningen. Studierna inom området är dock fortfarande fragmentariska. LÄS MER
2. Kändisen som rabattkupong : En studie om kändisreklam på onlinekanaler
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Kändisen som rabattkupong Författare: Kristine Berglund, Johanna Münter och Kajsa Stävmo Handledare: Leif V Rytting Examinator: Leif Marcusson Kurs: Kandidatuppsats 15hp. Företagsekonomi, Music and Event Management, Linnéuniversitetet, HT 2016 Exekutiv sammanfattning Vi kan idag konstatera att internettillgången har ökat avsevärt nationellt och globalt under det senaste årtiondet. LÄS MER
3. Varumärkesskydd för varuutstyrslar : Särskilt om kravet på särskiljningsförmåga och former med tekniskt resultat eller betydande värde
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Ett varumärke används för att skydda ett kännetecken som en näringsidkare använder för att särskilja sina varor och tjänster från andra näringsidkares varor och tjänster. Varumärken fyller även ett konsumentintresse genom att garantera en varas ursprung. LÄS MER
4. Där kundskap är makt : En studie i hur kundens makt i sociala medier påverkar branding för livsmedelsföretag
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte och forskningsfråga Syftet med studien är att undersöka hur det maktskifte från institution till individ som uppstått av sociala medier förändrat förutsättningarna för branding av livsmedelsproducerande företag. Vidare är det vår avsikt att tydliggöra på vilka sätt förutsättningarna i sociala medier kan hanteras i ett imageförstärkande syfte. LÄS MER
5. SKÅL! : -Social, Kvalitet, Angiven smak och Läget, bidragande faktorer till en lyckad lansering på den svenska ölmarknaden
Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Produktlansering är en utmaning för företag som verkar på dagens väletablerade marknader där produkterna i hög grad betraktas som homogena. Konsumenternas beslutsprocess skiljer sig med avseende på produktens karaktär och eftersom lanseringen till stor del avgör produktens framgång ställs höga krav på företagen. LÄS MER