Sökning: "karaktärsdrag av varumärken"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden karaktärsdrag av varumärken.

  1. 1. Besluta med varumärken : en studie om oberoende verkstäders inköp av startbatterier

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karl Cajmatz; Ekblom Linnea; [2020]
    Nyckelord :varumärken; inköp; risk; beslutsfattande; verkstäder;

    Sammanfattning : Från att uteslutande ha betraktats som en fråga om marknadsföring mot konsumenter har varumärken under de senaste 20 åren också kommit att få uppmärksamhet i den industriella marknadsföringsforskningen. Studierna inom området är dock fortfarande fragmentariska. LÄS MER

  2. 2. Kändisen som rabattkupong : En studie om kändisreklam på onlinekanaler

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Kristine Berglund; Johanna Münter; Kajsa Stävmo; [2017]
    Nyckelord :Celebrity Endorsement; Influencer Marketing; Co-branding; Online; Social Media; Kändisreklam; Influencer Marketing; Co-branding; Online; Sociala Medier;

    Sammanfattning : Titel: Kändisen som rabattkupong Författare: Kristine Berglund, Johanna Münter och Kajsa Stävmo  Handledare: Leif V Rytting  Examinator: Leif Marcusson  Kurs: Kandidatuppsats 15hp. Företagsekonomi, Music and Event Management, Linnéuniversitetet, HT 2016  Exekutiv sammanfattning Vi kan idag konstatera att internettillgången har ökat avsevärt nationellt och globalt under det senaste årtiondet. LÄS MER

  3. 3. Varumärkesskydd för varuutstyrslar : Särskilt om kravet på särskiljningsförmåga och former med tekniskt resultat eller betydande värde

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Lovisa Lennström; [2017]
    Nyckelord :Varumärkesskydd; varuutstyrslar; särskiljningsförmåga; tekniskt resultat; betydande värde;

    Sammanfattning : Ett varumärke används för att skydda ett kännetecken som en näringsidkare använder för att särskilja sina varor och tjänster från andra näringsidkares varor och tjänster. Varumärken fyller även ett konsumentintresse genom att garantera en varas ursprung. LÄS MER

  4. 4. Där kundskap är makt : En studie i hur kundens makt i sociala medier påverkar branding för livsmedelsföretag

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Maria Karlsson; Pauline Wallander; [2016]
    Nyckelord :Branding; sociala medier; kunder; makt; varumärken; livsmedel;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfråga Syftet med studien är att undersöka hur det maktskifte från institution till individ som uppstått av sociala medier förändrat förutsättningarna för branding av livsmedelsproducerande företag. Vidare är det vår avsikt att tydliggöra på vilka sätt förutsättningarna i sociala medier kan hanteras i ett imageförstärkande syfte. LÄS MER

  5. 5. SKÅL! : -Social, Kvalitet, Angiven smak och Läget, bidragande faktorer till en lyckad lansering på den svenska ölmarknaden

    Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Frida Bergström; Marie Thorneus; [2010]
    Nyckelord :Produktlansering; lansering; marknadsföring; öl; alkohol;

    Sammanfattning : Produktlansering är en utmaning för företag som verkar på dagens väletablerade marknader där produkterna i hög grad betraktas som homogena. Konsumenternas beslutsprocess skiljer sig med avseende på produktens karaktär och eftersom lanseringen till stor del avgör produktens framgång ställs höga krav på företagen. LÄS MER