Sökning: "kemi hållbar utveckling"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden kemi hållbar utveckling.

  1. 1. Biobased iron pellet production : Assessment of the availability and sustainability of biomass as fuel for iron ore pellet production in LKAB

    Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Magnus Kemi; [2023]
    Nyckelord :bio-energy; biomass; coal; greenhouse gas emissions; industrial residues; LCA; LKAB; logging residues; iron ore; pellets; sinters; willow; sustainability;

    Sammanfattning : Iron production accounts for substantial shares of global coal use and GHG emissions. LKAB is Europe’s largest iron company and Sweden’s fourth-largest emitter of GHGs. To reduce its emissions, LKAB might implement biomass in iron ore pelletisation. LÄS MER

  2. 2. Education for Sustainable Chemistry : An Analysis of Sustainability in Chemistry and Chemical Engineering Courses on the Bachelor Level at KTH

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Pontus Enlund; [2023]
    Nyckelord :CDIO; Education for sustainable development; Engineering chemistry; Interview; Key competencies for sustainable development; Sustainable development; Thematic analysis.; CDIO; Hållbar utveckling; intervju; nyckelkompetenser för hållbar utveckling; Teknisk kemi; tematisk analys; utbildning för hållbar utveckling.;

    Sammanfattning : A programme analysis of the compulsory courses at the bachelor level of the KTH Royal Institute of Technology study programme Engineering Chemistry was conducted in order to evaluate how sustainable development is integrated and progressed as well as the attitudes toward sustainable development from the faculty. The analysis built on governing documents as well as interviews with examiners and students. LÄS MER

  3. 3. Sustainable Chemistry : An Analysis of Sustainability in Chemistry and Chemical Engineering Courses on the Bachelor Level at KTH

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Pontus Enlund; [2023]
    Nyckelord :CDIO; Education for sustainable development; Engineering chemistry; Interview; Key competencies for sustainable development; Sustainable development; Thematic analysis; CDIO; Hållbar utveckling; intervju; nyckelkompetenser för hållbar utveckling; Teknisk kemi; tematisk analys; utbildning för hållbar utveckling.;

    Sammanfattning : A programme analysis of the compulsory courses at the bachelor level of the KTH Royal Institute of Technology study programme Engineering Chemistry was conducted in order to evaluate how sustainable development is integrated and progressed as well as the attitudes toward sustainable development from the faculty. The analysis built on governing documents as well as interviews with examiners and students. LÄS MER

  4. 4. Utveckling av schampo- och balsamkoncept : Specialanpassad hårvård som sparar vatten

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Noah Pereira; Oliver Eisen; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Arbetet har följt en designprocess i uppdrag av fyra personer som studerar teknisk kemi år 2 på KTH. Uppdragsgivarna har framfört en idé för ett schampo- och balsamkoncept som minskar vattenanvändning genom att eliminera det från produktion och transport. LÄS MER

  5. 5. "Vi måste göra grön kemi!" : En kvalitativ studie om yngre elevers handlingar för hållbar utveckling

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och ämnesdidaktik

    Författare :Lindgren Nina; [2022]
    Nyckelord :Hållbar utveckling; grön kemi; handlingskompetens; sociokulturell teori; storyline;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att synliggöra hur undervisning i det naturvetenskapliga ämnet kemi kan bidra till att utveckla yngre elevers handlingskompetens för hållbar utveckling. De frågeställningar som låg till grund för studien var: På vilket sätt utvecklas elevernas handlingskompetens i samband med undervisning för hållbar utveckling? samt Vilka känslor uttrycker eleverna i samband med undervisning för hållbar utveckling? För att svara på detta har jag planerat och genomfört en lektionsserie i ämnet kemi samt utfört intervjuer med elever i årskurs två. LÄS MER