Sökning: "kerstin from"

Visar resultat 1 - 5 av 190 uppsatser innehållade orden kerstin from.

  1. 1. From Awareness to Action: Compassionate Consumers as Agents of Change in the Gig Economy An Experimental Design Study on the Influence of Compassion on Prosocial Behavior in the Gig Economy.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Kerstin Larsson; [2023-06-29]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The growing gig economy is changing the modern workforce landscape where the new digital convenient services often overshadow its workers' needs. Gig work, a modern form of precarious working with pay-by-the-task rather than time, often neglects employment benefits and job security. LÄS MER

  2. 2. ”Att ensamt slåss motväderkvarnarna är definitivt inte lika kul som tillsammans mot krisen.” : Drivkrafter som påverkar klimataktivistiska studenters syn på densocioekologiska transformationen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Kerstin Anton; [2023]
    Nyckelord :vision; self-experience opportunities; adaptation; climate-activism; vision; självutveckling; anpassning; klimataktivism;

    Sammanfattning : Unga klimataktivisters drivkrafter beskrivs ofta i negativ konnoterade termer som klimatångest eller flygskam i media och deras livsstilar sägs vara full av begränsningar. Denna studie undersöker hur klimataktivistiska studenter själva ser på sin livsstil och vilka visioner de har för en socioekologisk transformation. LÄS MER

  3. 3. ChatGPT - medspelare eller motståndare? : En kvalitativ studie om ChatGPTs möjligheter och utmaningar inom högre utbildning

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Emelie Thelin; Anton Enetjärn; Kerstin Ehiwe; [2023]
    Nyckelord :ChatGPT; Artificial Intelligence; Ethics; Law; Acceptance; Higher Education; Chatbots; Opportunities; Challenges; Teachers; ChatGPT; Artificiell intelligens; Etik; Lag; Acceptans; Högre utbildning; Chattbotar; Möjligheter; Utmaningar; Lärar;

    Sammanfattning : ChatGPT är inte en vanlig AI-chatbot; det är ett kraftfullt verktyg som har tränats för att skapa naturligt språk och kan tillämpas inom högre utbildning. Genom sin förmåga att kunna generera text och svara på frågor kan det vara en ovärderlig tillgång för lärare. LÄS MER

  4. 4. “Breaths of Joburg” – One Play, Multiple Perceptions : A Johannesburg Literary Site-Specific Theatre Pilot Project

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Kerstin Tschernigg; [2023]
    Nyckelord :Communication; Communication for Development; South Africa; Johannesburg; Breaths of Joburg; Participatory Theatre; Perception Study;

    Sammanfattning : This thesis examines the perception of the city of Johannesburg through a participatory theatre pilot project titled “Breaths of Joburg”. It looks at how different stakeholders, such as the performance director, professional and student actors, as well as the writers who inspired the texts used as a basis for the theatre, the live audience as well as the social media audience perceived Johannesburg and whether their perceptions changed after experiencing the play. LÄS MER

  5. 5. ”Trygghet och förutsägbarhet så att alla vågar delta” : En studie om samläsning för elever med intellektuell funktionsnedsättning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Daniel Nyström; [2023]
    Nyckelord :Co-reading; inclusive education; didactics; reflective theory of school didactics; intellectual disability; compulsory school for pupils with intellectual disabilities; CSSID; compulsory school; Samläsning; integrering; inkluderande undervisning; didaktik; reflektiv skoldidaktisk modell; intellektuell funktionsnedsättning; anpassad grundskola; allmän grundskola;

    Sammanfattning : Introduktion: Denna studie undersöker lärarnas upplevelser och erfarenheter av att undervisa elever från anpassad skola och elever från grundskolan i samma klassrum vid samma tidpunkt. Fokus är att studera hur lärare beskriver arbetet med samläsning och vilka förutsättningar dessa har för att bedriva samläsning. LÄS MER