Sökning: "klimatmärkning"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet klimatmärkning.
1. Transporters relevans i livsmedelsprodukters Carbon Footprint - En studie rörande utsläpp kopplade till transporter av en färdigproducerad produkt till försäljningsställe samt dess relevans i beräkning av Carbon Footprint.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : As people are becoming increasingly encouraged to consume in an environmentally responsible manner, the importance of guidance and offering accurate information is rising accordingly. Today, many Swedish food producers are marking their products with its corresponding Carbon Footprint. LÄS MER
2. Nudging för att främja beteenden : En undersökning av Högskolerestauranger ABs klimatmärkning
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Studien avser undersöka Högskolerestauranger AB:s projekt angående klimatmärkningen som infördes på deras menyer i Uppsala under hösten 2017. Den första delen av studien undersöker hur projektet startade, vad projektet innefattar samt Högskolerestauranger AB:s samarbete med Uppsala Kommun och CarbonCloud. LÄS MER
3. Konsumenters inställning till klimatmärktalivsmedel : en undersökning om konsumenternas inställning och kunskap omklimatmärkningar
Kandidat-uppsats, SLU/Horticulture (until 121231)Sammanfattning : Klimatförändringarochväxthuseffektenärämnensomdebatterassågottsomdagligenisamhället.Enviktigfrågaidebattenärlivsmedelskonsumtionensbetydelseförklimatförändringarna.Idettaarbetestuderaskonsumenterssynpåtreolikasvenskaklimatmärkningar;SvensktSigill,KRAVochCarbonFootprint. LÄS MER
4. Konsumentundersökning för miljömärkning - är livsmedelskonsumenterna redo?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
5. Klimatcertifiering av livsmedelsföretag : - En kvalitativ studie om vad som får företag att anta klimatmärkningen och vad det innebär
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : This essay is a study of the motives and driving forces affecting how a food producer looks at, and incorporates, an environmental-labeling and its impact on their organization and strategy. Driving forces and motivations is an important part of a business strategy and impacts its content and its expression. LÄS MER