Sökning: "kollaborativt lärande"
Visar resultat 1 - 5 av 88 uppsatser innehållade orden kollaborativt lärande.
1. The Impact of Collaborative Learning on Motivation and Speaking Anxiety in the Young EFL Classroom
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : This study explores the influence of collaborative learning on motivation and speaking anxiety in the English as a Foreign Language (EFL) classroom for young learners. The study highlights a crucial research aspect by examining the role of collaborative learning in addressing speaking anxiety. LÄS MER
2. Digitala verktyg och motivation kring skrivutveckling : Digital tools and writing motivation
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Kunskapsöversiktens syfte är att med hjälp av befintlig forskning, analysera och granska hur digitala verktyg påverkar elevers motivation i skrivutvecklingen. Vår frågeställning i denna kunskapsöversikt är följande: Hur påverkas elevernas motivation kring skrivutveckling av att använda digitala verktyg?Som metod har vi använts oss av systematisk undersökning. LÄS MER
3. Ett arbetssätt för att främja elevernas begreppsförståelse : En interventionsstudie om och hur begreppskortsamtal kan främja elevernas förståelse för ämnesspecifika begrepp i religions- och geografiundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : This study aims to investigate to what extent the implementation of concept cards in Religious and Geography education promotes a conversation that contributes to the understanding of subject-specific concepts. The aim theory is the socio-cultural perspective and the theoretical concepts are: collaborative learning and collaborative support. LÄS MER
4. ”Tillsammans blir vi smartare än en”. : En kvalitativ studie om lågstadielärares syn på litteratursamtal i skolan.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : Denna empiriska studie ska undersöka hur tre lärares arbetssätt och inställning till litteratursamtal i undervisningen ser ut. Tidigare forskning visar på många fördelar för elevers språk- och begreppsutveckling samt ett flertal andra positiva effekter på elevernas lärande genom litteratursamtal. LÄS MER
5. Effekterna av kooperativt och kollaborativt lärande inom matematiken
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : .... LÄS MER