Sökning: "kollegial kommunikation"
Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden kollegial kommunikation.
1. Distansledarskap i autonoma miljöer : Anpassningar och utmaningar för främjande av arbetstillfredsställelse
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sedan pandemin har distansarbetets omfattning ökat. Forskning visar att det krävs större ansträngningar för att upprätthålla kollegial kommunikation på distans, samtidigt som företag med hög autonomi redan tenderar att ha en sämre intern samordning. LÄS MER
2. ”De tysta kommunikationerna behöver betyda lika mycket som det som skriks i örat på en av någon som är tre” : En kvalitativ intervjustudie om förskollärares beskrivningar av reellt inflytande över undervisning för de yngsta barnen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Den här studien syftar till att undersöka reellt inflytande över undervisning för de yngsta barnen ur ett förskollärarperspektiv. Studien genomfördes genom semistrukturerade och analyserades ur ett relationellt och punktuellt perspektiv. LÄS MER
3. Planeringstid i fritidshem
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Syftet med examensarbetet är att undersöka vilka uppfattningar som förekommer bland fritidslärare gällande deras planeringstid samt arbetet med fritidshemmets måluppdrag, men även om tiden för planering är tillräcklig för lärare att uppfylla måluppdragen. Vi har genomfört kvalitativa intervjuer med sju anställda lärare i fritidshem där vi sedan använt en fenomenografisk ansats för att analysera intervjuerna utifrån deltagarnas svar. LÄS MER
4. Reflektion-"Man måste vara såhär prestigelös" För medveten utveckling i förskolan : En Kvalitativ intervjustudie om hur förskollärare konstruerar ledning av kollegial reflektion i relation till undervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsovetenskapSammanfattning : Studiens syfte var att analysera hur förskollärare konstruerar ledning av kollegial reflektion i relation till undervisning. Detta är en kvalitativ studie med socialkonstruktionismen som teoretisk utgångspunkt. Kvalitativa semistrukturerade intervjuer med fyra verksamma förskollärare genomfördes på tre olika förskolor. LÄS MER
5. "Det är inte två separata öar - hem och skola" : En studie om samverkan mellan vårdnadshavare och skola kring elever på högstadiet med läs- och skrivsvårigheter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Media målar upp en mörk bild av relationen mellan skola och vårdnadshavare och beskriver vårdnadshavare i negativa ordalag samtidigt som andelen ungdomar som lämnar grundskolan med ofullständiga betyg är hög. Detta väckte frågan om hur vårdnadshavare ser på samverkan med skolan. LÄS MER