Sökning: "kommunalt varumärke"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden kommunalt varumärke.
1. I Heby pendlar vi hem till hästen : hästprofilering i landsbygdskommuner
L3-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : I Sverige har många landsbygdskommuner tampats med en minskande befolkning. Detta har inneburit att de i allt större utsträckning börjat leta efter nya sätt att profilera sig för att locka nya invånare och få befintliga att stanna kvar. Allt mer centralt har blivit att visa den livsstil man kan uppnå på landsbygden. LÄS MER
2. Den mytomspunna energin - En kvalitativ studie om Öresundskrafts varumärkeskommunikation i en accelererande samtid
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Den mytomspunna energin El och energi finns ständigt omkring oss. Men vem eller vilka aktörer som står för denna samhälleliga funktion är något vi sällan reflekterar över i vår accelererande samtid. Energimarknaden är avreglerad i Sverige sedan år 1996, vilket medfört nya förutsättningar för kommunala energibolag. LÄS MER
3. Corporate Social Responsibility inom fastighetsbranschen : En fallstudie om bostadsföretaget Bostad AB Mimer
Kandidat-uppsats, Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Titel: Corporate Social Responsibility inom fastighetsbranschen, en fallstudie om bostadsföretaget Bostad AB Mimer Seminariedatum: 2013-05-29 Högskola: Mälardalens högskola, Västerås Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik (EST) Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15hp (FÖA300) Författare: David Berg, Alexandra Bredahl, Kristoffer Karlsson Examinator: Cecilia Erixon Handledare: Birgitta Schwartz Sidantal: 36 Bilagor: 4 Nyckelord: CSR, kommunalägda bostadsföretag, hållbar utveckling, samhällsansvar Frågeställning: • Hur och varför arbetar Mimer med CSR? • Hur kombinerar Mimer affärsmässighet med samhällsansvar? • Vilka förbättringsmöjligheter finns i Mimers CSR-arbete? Syfte: Syftet med studien är att öka förståelsen varför ett kommunalt bostadsföretag som Mimer väljer att investera i hållbar samhällsutveckling samt undersöka om det finns något samband mellan samhällsansvar och ekonomisk vinst. Metod: En kvalitativ fallstudie med en abduktiv ansats som genomfördes med semistrukturerade intervjuer från ett urval av anställda på ett kommunalägt bostadsföretag. LÄS MER
4. Pratbubblan: den röda tråden : En studie av Karlstads Stadsnäts visuella kommunikation
Kandidat-uppsats, Institutionen för geografi, medier och kommunikationSammanfattning : The purpose of this study is to investigate whether Karlstad City Fiber Network visual elements in the form of a pair of speech bubbles fit into the organization's holistic external communication and branding. The study examines whether Karlstad City Fiber Network image of the organization and the speech bubbles match the stakeholders view and how the visual elements are perceived and recognized by stakeholders. LÄS MER
5. Corporate Garden : att kommunicera varumärke eller verksamhetsområde genom den yttre miljön
M1-uppsats, Avdelningen för elektronik, matematik och naturvetenskapSammanfattning : Företag och organisationer arbetar mycket med att förstärka sin position på marknaden, att leva upp till sin image och stärka sin identitet. En viktig del i arbetet handlar om att bygga ett starkt varumärke utifrån verksamhetens kärnvärden som når ut till kunderna. Det gäller att vara tydlig i sin kommunikation. LÄS MER