Sökning: "kommunalt varumärke"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden kommunalt varumärke.

  1. 1. I Heby pendlar vi hem till hästen : hästprofilering i landsbygdskommuner

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Klas Karin Larsson; [2016]
    Nyckelord :hästprofilering; livsstilssatsning; kvalitativ innehållsanalys; Heby kommun; kommunal marknadsföring; kommunalt varumärke;

    Sammanfattning : I Sverige har många landsbygdskommuner tampats med en minskande befolkning. Detta har inneburit att de i allt större utsträckning börjat leta efter nya sätt att profilera sig för att locka nya invånare och få befintliga att stanna kvar. Allt mer centralt har blivit att visa den livsstil man kan uppnå på landsbygden. LÄS MER

  2. 2. Den mytomspunna energin - En kvalitativ studie om Öresundskrafts varumärkeskommunikation i en accelererande samtid

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Olle Wemne; Malin Hultgren; [2016]
    Nyckelord :brand communication; branding; public brand; the energy market; energy; electricity; municipal energy company; environment; homogeneous products; differentiation; symbolic attributes; myths; Barthes; social acceleration; Rosa; smart; Social Sciences;

    Sammanfattning : Den mytomspunna energin El och energi finns ständigt omkring oss. Men vem eller vilka aktörer som står för denna samhälleliga funktion är något vi sällan reflekterar över i vår accelererande samtid. Energimarknaden är avreglerad i Sverige sedan år 1996, vilket medfört nya förutsättningar för kommunala energibolag. LÄS MER

  3. 3. Corporate Social Responsibility inom fastighetsbranschen : En fallstudie om bostadsföretaget Bostad AB Mimer

    Kandidat-uppsats, Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Kristoffer Karlsson; Alexandra Bredahl; David Berg; [2013]
    Nyckelord :CSR; kommunalägda bostadsföretag; hållbar utveckling; samhällsansvar;

    Sammanfattning : Titel: Corporate Social Responsibility inom fastighetsbranschen, en fallstudie om bostadsföretaget Bostad AB Mimer Seminariedatum: 2013-05-29 Högskola: Mälardalens högskola, Västerås Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik (EST) Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15hp (FÖA300) Författare: David Berg, Alexandra Bredahl, Kristoffer Karlsson Examinator: Cecilia Erixon Handledare: Birgitta Schwartz Sidantal: 36 Bilagor: 4 Nyckelord: CSR, kommunalägda bostadsföretag, hållbar utveckling, samhällsansvar Frågeställning: • Hur och varför arbetar Mimer med CSR? • Hur kombinerar Mimer affärsmässighet med samhällsansvar? • Vilka förbättringsmöjligheter finns i Mimers CSR-arbete? Syfte: Syftet med studien är att öka förståelsen varför ett kommunalt bostadsföretag som Mimer väljer att investera i hållbar samhällsutveckling samt undersöka om det finns något samband mellan samhällsansvar och ekonomisk vinst. Metod: En kvalitativ fallstudie med en abduktiv ansats som genomfördes med  semistrukturerade intervjuer från ett urval av anställda på ett kommunalägt bostadsföretag. LÄS MER

  4. 4. Pratbubblan: den röda tråden : En studie av Karlstads Stadsnäts visuella kommunikation

    Kandidat-uppsats, Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Elise Abrahamsson; [2013]
    Nyckelord :visual communication; brand promotion; external communication; context; visuell kommunikation; varumärkesbyggande marknadsföring; extern kommunikation; kontext;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate whether Karlstad City Fiber Network visual elements in the form of a pair of speech bubbles fit into the organization's holistic external communication and branding. The study examines whether Karlstad City Fiber Network image of the organization and the speech bubbles match the stakeholders view and how the visual elements are perceived and recognized by stakeholders. LÄS MER

  5. 5. Corporate Garden : att kommunicera varumärke eller verksamhetsområde genom den yttre miljön

    M1-uppsats, Avdelningen för elektronik, matematik och naturvetenskap

    Författare :Malin Franevik; [2012]
    Nyckelord :Corporate garden; företagsträdgård; utemiljö; varumärke; profilering; processbeskrivning; kommunicera varumärke; kommunicera verksamhetsområde; företagsidentitet; grön miljö;

    Sammanfattning : Företag och organisationer arbetar mycket med att förstärka sin position på marknaden, att leva upp till sin image och stärka sin identitet. En viktig del i arbetet handlar om att bygga ett starkt varumärke utifrån verksamhetens kärnvärden som når ut till kunderna. Det gäller att vara tydlig i sin kommunikation. LÄS MER