Sökning: "kommunikation i kris"

Visar resultat 1 - 5 av 290 uppsatser innehållade orden kommunikation i kris.

  1. 1. Revisionsbranschen i förändring: En studie av Covid-19:s påverkan på ekonomistyrning med fokus på distansarbete

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Andersson; Moa Carlefall; [2024-02-20]
    Nyckelord :Covid-19; Kris; Distansarbete; Ekonomistyrning som paket; Situationsanpassad kommunikation; Krisstyrning; Organisationskultur; Revisionsbransch;

    Sammanfattning : This study explores the impact of Covid-19 on the auditing industry, specifically focusing on the interplay between Covid-19, remote work and the bundled concept of management control system tools. The research aims to deepen the understanding of how the pandemic has affected the auditing sector, with a particular emphasis on management control systems and remote work. LÄS MER

  2. 2. COVID-19-pandemins påverkan på lönsamhet och affärsmodeller inom RoPax-sjöfarten

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredrik Eliasson; Carl Gustavsson; [2024-02-20]
    Nyckelord :RoPax; Lönsamhet; Affärsmodell; Investerarkommunikation;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka och få en djupare förståelse av COVID-19 pandemins påverkan på sjöfartsbranschen. Problemdiskussion: Under COVID-19-pandemin drabbades sjöfarten hårt där RoPax drabbades hårdast på grund av segmentets beroende av passagerare. LÄS MER

  3. 3. Kontroll i Kaoset - En Fallstudie på Oatlys Kris- och Kommunikationsstrategier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Samuel-Maxim Petrik; Oscar Holgersson; [2024]
    Nyckelord :Krishantering; Kriskommunikation; Intressenter; Varumärkesaktivism; Hållbarhet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Research questions: How do internal and external crisis communication interact with each other and how does this play a role in crisis management in companies that apply brand activism? Purpose: The purpose of this essay is to gain a deeper understanding of how internal and external crisis communication affect each other and how the interaction between these affect the company's crisis management. Methodology: The choice of methodology that was made was based on a hermeneutic research strategy, together with a qualitative research strategy. LÄS MER

  4. 4. Mötet med anhöriga vid plötsliga dödsfall : en allmän litteraturöversikt ur sjuksköterskans perspektiv

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Darja Andersson; Danny Olavi Karlgren; [2024]
    Nyckelord :Experiences; Family; General literature review; Hospital; Nurses; Sudden death; Anhöriga; Allmän litteraturöversikt; Erfarenheter; Sjukhus; Sjuksköterskor; Plötsliga dödsfall;

    Sammanfattning : Bakgrund: Tidigare forskning visar att anhöriga till patienter som avlidit på sjukhus upplever brister i kommunikation samt emotionellt stöd och önskar mer tid och tillgänglighet. Anhöriga ser problem med att få och ta emot information i en situation som beskrivs som kaotisk, likt en emotionell kris. LÄS MER

  5. 5. Hur samverkar varumärkesaktivism och kriskommunikation? : En kvalitativ studie av hur varumärkesaktivism och kriskommunikation kan samverka för att upprätthålla trovärdighet i händelse av kris

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Wilma Nordin; Philip Urtel Carlbom; [2024]
    Nyckelord :Varumärkesaktivism; kommunikation; kris; kriskommunikation; trovärdighet;

    Sammanfattning : Varumärkesaktivism är en allt mer uppmärksammad marknadsföringsstrategi som har utvecklats till följd av en turbulent och polariserad samtid med globala, regionala och lokala utmaningar. Den har gett upphov till sociopolitiska diskussioner och ökade krav från konsumenter gentemot företag. LÄS MER