Sökning: "kommunikation konflikter arbetsplats"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden kommunikation konflikter arbetsplats.
1. Medarbetares upplevda psykosociala arbetsmiljö med särskilt fokus på chefernas ledarskapsroll. : En kvalitativ studie hos en statlig myndighet.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : På grund av att psykisk ohälsa blir alltmer vanligt i dagens samhälle och eftersom människan spenderar mycket av sin tid på arbetet är den psykosociala arbetsmiljön väldigt viktig att arbeta med. Vår kvalitativa studie har till syfte att ge läsaren en större förståelse kring chefers ledarskapsroll i den psykosociala arbetsmiljön. LÄS MER
2. Konflikt och konflikthantering - Hur förändring och tillväxt kan utlösa friktion på arbetsplatsen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Syftet med studien var att bidra med förståelse och kunskap om konflikter och konflikthantering på mindre, privata bolag som genomgår stora, organisatoriska förändringar. Denna uppsats riktade sig därför in på ett privat företag som gått igenom en period av utmaningar och konflikter. LÄS MER
3. Hälsofrämjande arbete i ideella organisationer : Hur ideella ridskolor arbetar med att skapa en hälsofrämjande arbetsplats
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur ideella ridskolor arbetar i Sverige mot en hälsofrämjande arbetsplats då få studier inom hälsofrämjande arbete genomförs i ideella organisationer. Studien fokuserar på ideella ridskolor i Dalarna. LÄS MER
4. Konfliktens roll och påverkan i sjuksköterskans arbete : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Att konflikter uppstår är oundvikligt och de kan ha en avgörande effekt för framtida samarbeten mellan enskilda individer, en arbetsgrupp eller för en hel arbetsplats. När det uppstår meningsskiljaktigheter är det viktigt för sjuksköterskan att komma fram till en lösning, innan en konflikt blir större och påverkar vårdarbetet med patienterna. LÄS MER
5. Chefens ansvar och arbetsplatsens konflikter : En kvalitativ chefsstudie om ansvar och medel i konfliktsituationer
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Tidigare forskning visar att sättet som organisationer arbetar med arbetsplatskultur tillika konflikter har ändrats de senaste decennierna. Synen som idag kallas för human resource management innebär bland annat styrning av personal. LÄS MER