Sökning: "kommunikation mäklare"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden kommunikation mäklare.

  1. 1. Varför stannar kvinnliga mäklare kvar i yrket? : En kvalitativ studie om personalomsättning inom fastighetsmäklarbranschen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Caroline Fogelberg; [2023]
    Nyckelord :Human resource management; work-life balance; real estate agents; female agents; turnover; motivation factors; Fastighetsmäklare; kvinnliga mäklare; personalomsättning; motivationsfaktorer;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att få en bredare förståelse för hur HRM-strategier kan vara tillämpbara och anpassade för att förhindra hög personalomsättning bland kvinnliga fastighetsmäklare. Studiens syfte växte fram med hänsyn till att många kvinnliga fastighetsmäklare, särskilt i åldern omkring trettio, väljer att byta yrkesbana efter bara några år inom branschen. LÄS MER

  2. 2. Fastighetsmäklaren skapande av förtroende i kundmöten och kommunikationens betydelse i bostadsaffärer : En studie som belyser språkbarriärer inom fastighetsmäklarbranschen 

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Olivia Kultanen; Yasmine Osman Touamria; [2022]
    Nyckelord :Real estate agents; broker; trust; customer relations; housing deal; language barriers; successful communication; Fastighetsmäklare; mäklare; förtroende; kundrelationer; bostadsaffär; språkbarriärer; framgångsrik kommunikation;

    Sammanfattning : Title: The real estate agent’s creation of trust in customer meetings and the importance of communication in housing deals - A study that highlights language barriers in the real estate industry. Subject: Real Estate Science, Bachelor Thesis 15 credits Authors: Olivia Kultanen & Yasmine Osman Supervisor: Peter KarpestamDate: Spring term 2022 Aim: The aim of this study is to investigate how real estate agents create trust in customer meetings and what problems that can arise in the sales agreement between the broker and the seller, but also how brokers deal with difficult communication in terms of language barriers. LÄS MER

  3. 3. Mäklarbranschens digitaliseringunder Covid-19 : En kvalitativ intervjustudie om mäklarnas nya digitalarutiner i samband med pandemin

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tolga Mavi; Hashi Lul; [2022]
    Nyckelord :Covid-19; digital communication; broker; routine; routine theory; Covid-19; digital kommunikation; mäklare; rutin; rutinteori;

    Sammanfattning : Covid-19 innebar nya rutiner för fastighetsmäklarna med ökat krav på användning av digitalkommunikation för att möta kunder och genomföra bostadsaffärer. Eftersomfastighetsmäklarnas intäkter helt löper på försäljningsprovision kan de nya rutinerna medförakonsekvenser för mäklares ekonomiska överlevnad. LÄS MER

  4. 4. Mäklarens syn på flerbostadshus i trä : en jämförelse av mäklarroller

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Alice Sjölund; Tyra Tornberg; [2021]
    Nyckelord :fastighetsmäklare; kommunikation; konstruktionsmaterial; real estate agent; relationsmarknadsföring; service dominant logic; varumärkes-territorium; brand territory; communication; construction material; relationship marketing; service dominant logic;

    Sammanfattning : Sverige har en väl utvecklad tradition att bygga småhus i trä och mycket resurser till detta. Trots det så är andelen flerbostadshus i trä på marknaden låg. Tidigare studier visar att konsumenterna inte har så stor kunskap om dessa bostäder i trä. LÄS MER

  5. 5. Att etablera sig inom mäklarbranschen : En kvalitativ studie om hur nya mäklarfirmor arbetar för att differentiera sig från konkurrenter inom mäklarbranschen

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella system

    Författare :Jan Ocean Hsia; [2020]
    Nyckelord :brokerage firms; brokers; competition; service companies; market establishment; mäklarfirmor; mäklare; konkurrens; tjänsteföretag; marknadsetablering;

    Sammanfattning : Inledning: I relation till det snabbföränderliga samhället som präglas av fortsatt digitalisering fortsätter strömmarna av nya och hårda konsumentkrav som påverkar den renodlade och traditionella mäklarfirmans verksamhet. Idag ställs således en stor press på mäklarfirmor att kunna särskilja sig från konkurrenter med syfte att kunna anta en stark position på marknaden. LÄS MER