Sökning: "kommunikation teori"

Visar resultat 6 - 10 av 1554 uppsatser innehållade orden kommunikation teori.

  1. 6. ALL REKLAM ÄR RIKTAD REKLAM En kvalitativ studie om företags tankar om riktad reklam ur ett integritetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :ida Törnqvist; [2018-02-13]
    Nyckelord :Riktad reklam; personalisering; integritet; riktad marknadsföring; digitalisering; reklam Syfte: Syftet med studien är att undersöka företags förhållningssätt till riktad reklam och personlig integritet.;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hpProgram och/eller kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskapNivå: GrundnivåTermin/år: HT2017Handledare: Marie GrusellKursansvarig: Malin SveningssonSidantal: 49Antal ord: 19 277Teori: Det teoretiska ramverket innehåller teorier och tidigare forskning om riktad reklam,personalisering och integritet.Metod: Kvalitativa forskningsintervjuer. LÄS MER

  2. 7. ”POLISEN UPPMANAR MÄNNISKOR ATT STANNA HEMMA OCH UNDVIKA CITY” En kvalitativ studie av två myndigheters kriskommunikation i samband med terrordådet på Drottninggatan

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Holger Brundin; Olof Mattson; [2018-02-13]
    Nyckelord :Kriskommunikation; terrorism; sociala medier;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete:15 hpProgram och/eller kurs:MK1500 Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskapNivå: GrundnivåTermin/år: Ht 2017Handledare: Orla VigsöKursansvarig: Malin SvenningssonSidantal: 42Antal ord: 16518Syfte:Studiens syfte är att undersöka och utvärdera Polisen Stockholms och Krisinformations kommunikation på Twitter under terrordådet i Stockholm samt att ta reda på vad representanter från ansvariga myndigheter anser om kommunikationsinsatsen, utifrån ett i huvudsak sändarperspektiv.Teori:Social-Mediated Crisis Communication Model, Kriskommunikation 2. LÄS MER

  3. 8. VI LETAR INTE LIKES, MEN... En kvalitativ observationsstudie om beslutsprocesserna bakom vad public service publicerar på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Tetiana Susulovska; Amanda Vilgotsson; [2018-02-12]
    Nyckelord :nyhetsvärdering; nyhetsurval; medielogik; public service; beslutsprocesser; sociala medier; algoritmer; Facebook;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hpProgram och/eller kurs: MK 1500 Examensarbete i Medie-och kommunikationsvetenskapNivå: GrundnivåTermin/år: Ht/2017Handledare: Pavel RodinKursansvarig: Malin SveningssonSidantal: 52 sidor (exkl. executive summary, sammanfattning,definitionslista, innehållsförteckning)Antal ord: 19 660 (exkl. LÄS MER

  4. 9. ”TVÅ KORTA ORD: ME TOO” En studie över #metoo:s nyhetsvärde och gestaltning i den svenska dagspressen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Clara Svärd; [2018-02-12]
    Nyckelord :#metoo; digital activism; hashtag activism; frame; framing; news value;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hpProgram och kurs: Examensarbete i Medie-och kommunikationsvetenskap, MK1500Nivå: GrundnivåTermin/år: Ht 2017Handledare: Malin SveningssonKursansvarig: Malin SveningssonSidantal: 60Antal ord: 17Syfte: Det övergripande syftet med studien är att undersöka den svenska dagspressensrapportering av hashtag-kampanjen #metoo.Teori: Nyhetsvärdering, dagordningsteorin, gestaltningsteorin. LÄS MER

  5. 10. "EN LAJK KAN BETYDA TUSEN ORD" En kvalitativ studie om hur unga upplever Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Matilda Boberg; Jacob Hammar; [2018-02-12]
    Nyckelord :Uses and gratifications; social media; instagram; gratification sought; gratification obtained; interactivity; qualitative interviews; feature; control; function.;

    Sammanfattning : Program: Medie- och kommunikationsvetarprogrammet med inriktning PR, opinionsbildning och omvärldGrundnivåHt 2017Handledare: Marie GrusellKursansvarig: Malin SveningssonSidor: 47Ord: 19 032Syfte: Syftet med denna studie är att skapa en djupare förståelse för hur unga uppleverInstagram.Teori: Uses & gratificationsMetod: Kvalitativa samtalsintervjuerMaterial: Elva kvalitativa samtalsintervjuer med respondenter i åldrarna 19-25 år. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet kommunikation teori.

Din email-adress: