Sökning: "kommunikation teori"

Visar resultat 6 - 10 av 1435 uppsatser innehållade orden kommunikation teori.

  1. 6. CROWDFUNDING CAMPAIGNS, OPEN SOURCE AND COMMUNITIES The Relationships and Characteristics

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Patricia Ilin; [2017-10-10]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstractUppsats/Examensarbete:Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, 15 hpKurs:MK1500 Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskapNivå:GrundnivåTermin/år:VT/2017Handledare:Malin SveningssonKursansvarig:Malin SveningssonSidantal:38Antal ord:20,133Nyckelord:Crowdfunding, open source, communities, hackarkultur, teknomeritokrati, relation, kommunikationSyfte:Studiens syfte är att studera de sociotekniska relationerna mellan communities och crowdfunding-kampanjer med open source-produkter.Teori:Kärnan i teorin utgör teknomeritokratisk kultur samt hackarkultur. LÄS MER

  2. 7. PÅ PLATS I FIKTIONEN En kvalitativ intervjuundersökning om litterära resor

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Caroline Cabot; [2017-10-10]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstractExamensarbete: 15 hpProgram: Medie- och kommunikationsvetarprogrammetNivå: GrundnivåTermin/år: Vt/2017Handledare: Malin SvenningssonKursansvarig: Malin SvenningssonSidantal: 42Antal ord: 18 608Nyckelord:Litterära resor, popkulturturism, media pilgrimages, mediekonvergens, Skam, Tv-serier, Astrid Lindgrens Värld, Wallanderland.Syfte: Syftet med studien är att undersöka resenärers upplevelser av litterära resor, medinriktning på de resenärer som besöker Oslo för att vara på inspelningsplatserna från tvserienSkam. LÄS MER

  3. 8. MEDIERNAS RÄVSAX - en studie av bilden av konsumtion i några svenska livsstilsmagasin

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Johanna Svantesson; [2017-10-10]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstractUppsats/Examensarbete: 15 hpKurs:Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap, GöteborgsuniversitetNivå: GrundnivåTermin/år: Vt 2017Handledare: Johanna ArnessonKursansvarig: Malin SveningssonSidantal: 37Antal ord: 16 104Nyckelord: Livsstilsmagasin, konsumtion, framingteori, innehållsanalysSyfte: Att undersöka hur konsumtion framställs i svenska livsstilsmagasin med avseende påhur mycket konsumtion behandlas, hur bilden av den ser ut och vilken roll den spelar imagasinen.Teori: Framing, teorier om livsstilsjournalistik och representation, Burkes poetiska kategorierMetod: Kvalitativ och kvantitativ innehållsanalysMaterial: Sju svenska livsstilsmagasin publicerade under 2016 och 2017Resultat: Mediebilden av konsumtion i magasinen präglas av variation och ambivalens, bådeavseende utrymme, huruvida konsumtion behandlas som ett problem, och vilkakonsekvenserna är. LÄS MER

  4. 9. ”DET HÄR ÄR MAJORITETEN” En kvalitativ studie om Women’s March i svenska tidningar

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Malin Johansson; [2017-10-09]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstractUppsats/Examensarbete:15 hpProgram och/eller kurs:Examensarbete MK1500Nivå:GrundnivåTermin/år:VT17Handledare:Johanna ArnessonKursansvarig:Malin SveningssonSidantal:39Antal ord:12 890 exkl. innehållsförteckning, referenser och bilagaNyckelord:Demonstration, protest paradigm, women’s march, framingSyfte:Syftet med studien är att undersöka svenska tidningarnas nyhetsrapportering av Women’s March, både för marscherna i Sverige och USA. LÄS MER

  5. 10. ”MAN VILL HELLRE HÄRMA EN PERSON ÄN ETT VARUMÄRKE” En kvalitativ studie om ungas upplevelse av sponsrat innehåll på Youtube.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Malin Körling; Rebecca Nordin; [2017-10-09]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstractExamensarbete: 15 hpKurs: MK1500 Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskapNivå: GrundnivåTermin/år: VT17Handledare: Malin SveningssonKursansvarig: Malin SveningssonSidantal: 45Antal ord: 18 935Nyckelord:Youtube, reklam, influencer marketing, unga, sponsrat innehåll, trovärdighet, köpbenägenhet.Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur unga upplever reklam i form av sponsrade inlägg från influencers på Youtube, samt om de upplever att denna typ av reklam har effekt på deras köpbenägenhet. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet kommunikation teori.

Din email-adress: