Sökning: "kommunikation teori"

Visar resultat 6 - 10 av 1480 uppsatser innehållade orden kommunikation teori.

  1. 6. VI LETAR INTE LIKES, MEN... En kvalitativ observationsstudie om beslutsprocesserna bakom vad public service publicerar på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Tetiana Susulovska; Amanda Vilgotsson; [2018-02-12]
    Nyckelord :nyhetsvärdering; nyhetsurval; medielogik; public service; beslutsprocesser; sociala medier; algoritmer; Facebook;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hpProgram och/eller kurs: MK 1500 Examensarbete i Medie-och kommunikationsvetenskapNivå: GrundnivåTermin/år: Ht/2017Handledare: Pavel RodinKursansvarig: Malin SveningssonSidantal: 52 sidor (exkl. executive summary, sammanfattning,definitionslista, innehållsförteckning)Antal ord: 19 660 (exkl. LÄS MER

  2. 7. ”TVÅ KORTA ORD: ME TOO” En studie över #metoo:s nyhetsvärde och gestaltning i den svenska dagspressen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Clara Svärd; [2018-02-12]
    Nyckelord :#metoo; digital activism; hashtag activism; frame; framing; news value;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hpProgram och kurs: Examensarbete i Medie-och kommunikationsvetenskap, MK1500Nivå: GrundnivåTermin/år: Ht 2017Handledare: Malin SveningssonKursansvarig: Malin SveningssonSidantal: 60Antal ord: 17Syfte: Det övergripande syftet med studien är att undersöka den svenska dagspressensrapportering av hashtag-kampanjen #metoo.Teori: Nyhetsvärdering, dagordningsteorin, gestaltningsteorin. LÄS MER

  3. 8. "EN LAJK KAN BETYDA TUSEN ORD" En kvalitativ studie om hur unga upplever Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Matilda Boberg; Jacob Hammar; [2018-02-12]
    Nyckelord :Uses and gratifications; social media; instagram; gratification sought; gratification obtained; interactivity; qualitative interviews; feature; control; function.;

    Sammanfattning : Program: Medie- och kommunikationsvetarprogrammet med inriktning PR, opinionsbildning och omvärldGrundnivåHt 2017Handledare: Marie GrusellKursansvarig: Malin SveningssonSidor: 47Ord: 19 032Syfte: Syftet med denna studie är att skapa en djupare förståelse för hur unga uppleverInstagram.Teori: Uses & gratificationsMetod: Kvalitativa samtalsintervjuerMaterial: Elva kvalitativa samtalsintervjuer med respondenter i åldrarna 19-25 år. LÄS MER

  4. 9. Unik, precis som alla andra En studie av svenska kommuners arbete med att legitimera och särskilja sig i sin rekryteringskommunikation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Elin Adermalm; Fanny Wetterdal; [2018-02-12]
    Nyckelord :Kommunikation; rekryteringskommunikation; kommuner; rekrytering; legitimitet; särskiljning;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hpProgram och/eller kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskapNivå: GrundnivåTermin/år: HT17Handledare: Magnus FredrikssonKursansvarig: Malin SveningssonSidantal: 43 sidorAntal ord: 16 104 ord exklusive bilagorSyfte: Syftet är att undersöka hur rekryteringskommunikation hos svenska kommunerkommer till uttryck. Detta satt i relation till det dilemma som uppstår mellan kraven på likhet som institutionella ramar ställer, och de fördelar som kan uppnås genom att framstå som en unik arbetsgivare. LÄS MER

  5. 10. Bilden av BoStaden EN KVALITATIV TEXTANALYS AV BOSTAD2021 EXTERNA KOMMUNIKATION

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emelie Isaksson; Fia Rönnquist; Jonas Sverneborn; [2018-02-12]
    Nyckelord :Gentrifiering; BoStad2021; Kreativa klassen; Narrativitet; Entreprenörsurbanism; Innehållsanalys; Bostadsmarknad; Semiotik;

    Sammanfattning : Examensarbete: 15 hpProgram: Medie- och kommunikationsvetenskapsprogrammetNivå: GrundnivåTermin/år: Ht/2017Handledare: Orla VigsöKursansvarig: Malin SveningssonSidantal: 60Antal ord: 16 200Syfte: Beskriva och analysera hur boende, bostäder och bostadsområden presenteras i byggaktörers marknadsföringsmaterial för nybyggnationer i samband med BoStad2021.Teori: Gentrifiering, den kreativa klassen och narrativitet. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet kommunikation teori.

Din email-adress: