Sökning: "kommunikationsstrategier"
Visar resultat 1 - 5 av 324 uppsatser innehållade ordet kommunikationsstrategier.
1. TikTok-influencers: vad är ett vinnande koncept för framgång? En kvalitativ innehållsanalys om olika personliga varumärkesbyggande kommunikationsstrategier samt karaktärsdrag som är framträdande i svenska influencers TikToks
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Executive summary The purpose of this thesis is to examine the construction of personal brands on influencers on the platform TikTok. Influencers - a very current and relevant phenomenon in today’s society, are gaining more power in the media landscape and have major influence on both social media users and companies. LÄS MER
2. Sjuksköterskans erfarenheter vid omvårdnad av patienter med självskadebeteende : En litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/Institutionen för vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Självskadebeteende kopplas ofta ihop med psykiatriska tillstånd så som depression och ångestsyndrom och en vanlig uppfattning är att syftet med beteendet är suicidalt. Självskada används ofta som en strategi för att reglera negativa känslor. LÄS MER
3. Sjuksköterskans utmaning att kommunicera med afasipatienter
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Bakgrund: Stroke är ett samlingsnamn på sjukdomar som beror på blodproppar eller blödning i hjärnan och det är ett akuttillstånd som kräver omedelbara åtgärder och uppmärksamhet av vårdpersonal. En komplikation som kommer till följd av stroke är afasi. LÄS MER
4. Implementering av Artificiell Intelligens på Arbetsplatsen : En Kvalitativ Studie om Medarbetarnas Upplevelser vid Implementering av Artificiell Intelligens
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Artificiell Intelligens på Arbetsplatsen - En kvalitativ studie om medarbetares upplevelser vid implementering av Artificiell Intelligens. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i företagsekonomi. LÄS MER
5. Kontroll i Kaoset - En Fallstudie på Oatlys Kris- och Kommunikationsstrategier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Research questions: How do internal and external crisis communication interact with each other and how does this play a role in crisis management in companies that apply brand activism? Purpose: The purpose of this essay is to gain a deeper understanding of how internal and external crisis communication affect each other and how the interaction between these affect the company's crisis management. Methodology: The choice of methodology that was made was based on a hermeneutic research strategy, together with a qualitative research strategy. LÄS MER