Sökning: "kommunikationsteoretiskt perspektiv"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden kommunikationsteoretiskt perspektiv.

  1. 1. I informationens kölvatten - Kostchefers användning av fisk- och miljöinformation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Karin Blom; [2011-02-23]
    Nyckelord :kommunikation; hållbar utveckling; offentliga måltidsverksamheter; Östersjön;

    Sammanfattning : Information om fisk och miljö kommer från många olika avsändare, via en mängd medier och uppfattas på olika sätt av mottagaren. För kostchefer, som ofta är inblandade i upphandlingsarbetet, väljs livsmedel utifrån den information som nått dem. LÄS MER

  2. 2. Hur Barn- och utbildningsförvaltningen i Haninge kommunicerar med förskolorna i kommunen

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Marija Mladenovic; Anna Hammervik; [2008]
    Nyckelord :kommunikation; kommun; organisation; vision; mål; kommunikationsteori;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att utifrån ett kommunikationsteoretiskt perspektiv granska hur en kommun arbetar med kommunikationen av mål och visioner mot sina förskolor, kommunala och fristående. Vidare ämnade vi undersöka huruvida det finns skillnader i kommunens sätt att kommunicera med de två olika typerna av förskola. LÄS MER

  3. 3. Den externa CSR kommunikationen och relationen mellan företagen och de informella intressenterna : En intervjustudie ur kommunikationsteoretiskt perspektiv

    Magister-uppsats, Tema vatten i natur och samhälle

    Författare :Igor Keljalic; [2008]
    Nyckelord :CSR kommunikation; informella intressenter; PR; företagens ansvar; kommunikationsstrategier; varumärke;

    Sammanfattning : I dagens globala ekonomi så växer de multinationella företags makt, men med makten följer även ansvaret. Under mitten av 1990 – talet så växte det fram idéer om CSR (Corporate Social Responsibility) dvs. idéer om företagens sociala ansvar. LÄS MER

  4. 4. Redovisningskommunikation : - ett gap mellan sändare och mottagre

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Fredin; Caroline Frisell; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Årsredovisningen och årsstämman är två kommunikationskanaler som företag använder för att sända ut information om företagets progress och prestationer till en mottagare, dess nuvarande investerare och intressenter. Aktieägarna utgör därmed en viktig grupp för företaget då de är en viktig källa till kapital. LÄS MER

  5. 5. Mänsklig interaktion i Knowledge Management : ett kritiskt kommunikativt perspektiv på Communities of Practice

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Martina Sophia Lundin; [2003]
    Nyckelord :Sociology; Sociologi; Social Sciences;

    Sammanfattning : Följande arbete har sökt beskriva, tolka och fördjupa teoretiseringen kring Communities of Practice ur ett kommunikationsteoretiskt perspektiv. Ett antal artiklar om Communities of Practice som kunskapande koncept har analyserats utifrån den amerikanska pragmatismen. LÄS MER