Sökning: "konkurrens resebyråer"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden konkurrens resebyråer.
1. If you book on your own, you travel on your own
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor Syftet med uppsatsen är att undersöka hur resebyråer möter konsumenters behov i det digitala samhället som präglas av en hård konkurrens. Vi vill också klargöra hur resebyråer konkurrerar i en ny konkurrensmiljö. LÄS MER
2. Vad får det lov att vara - det dyraste?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Det råder en hög konkurrens inom reseindustrin, både mellan resebyråer men också genom den bokning som sker på internet, det blir därmed avgörande att skapa konkurrensfördelar genom kundrelationer. Frontpersonal måste alltid leverera god service samtidigt som det ständigt efterfrågas ett högre tempo och ökad försäljning. LÄS MER
3. RESEBYRÅERS KONKURRENSFÖRDEL UTIFRÅN SEXHÖRNINGEN : Fritidsresor och Ving, vilken resebyrå väljer kunden utefter positioneringen i sexhörningen?
M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Resebyråerna växer i allt stadigare takt, allt eftersom fler människor väljer att färdas med flyg på grund av den effektiva globaliseringen som pågår världen om. Ving och Fritidsresor är två resebyråer som följt med utvecklingen sedan mitten av 1900-talet och har nu blivit två av de ledande resebyråerna i Sverige. LÄS MER
4. Sociala medier inom resebranschen
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Resebranschen är en marknad som speglas av hård konkurrens och en marknad där synlighet och tillgänglighet är en avgörande faktor. Under de senaste åren har resebranschen stått inför en del förändringar när det kommer till hur resorna säljs. LÄS MER
5. Turism som ämne?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Som en av Sveriges snabbast växande näringar lockar turismen många ungdomar till arbete samtidigt som efterfrågan på kunnig och servicemedveten personal ökar. För gymnasieskolan gäller därför att satsa på utbildning inom turism. Med kursplanrevideringen 2000 fick ämnet turism utrymme inom Handelsprogrammet (HP). LÄS MER