Sökning: "konst dans"
Visar resultat 1 - 5 av 48 uppsatser innehållade orden konst dans.
1. Låt platsens identitet leda vägen : En studie om att skapa ett inkluderande wayshowingsystem där platsens identitet visar vägen till skolans profilområden.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Detta är ett examensarbete som görs inom ämnet informationsdesign och rumslig gestaltning. Studien syftar till att undersöka orienterbarheten av en kreativ grundskola med profilinriktningarna dans, musik, teater och konst. LÄS MER
2. Folkesta kulturhus
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : The project is located in Folkesta in Eskilstuna, an area that is characterized by a small-scale residential area in close proximity to a shopping area. Currently, there is a lack of cultural activities for children in the area and the building will therefore be an important cultural hub. LÄS MER
3. Samarbete, interaktion och kommunikation i improvisation : Om utmaningar och möjligheter i undervisning i improvisation på gymnasiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Studien syftar till att undersöka möjligheter och utmaningar i undervisning i dansimprovisation med elever som studerar inriktningen dans på estetiska programmet. Undersökningens teoretiska ramverk utgår från sociokulturell teori om lärande. Undersökningen genomförs i form av en fallstudie. LÄS MER
4. Mora Kulturhus
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Filosofin bakom Mora Kulturhus är att det ska vara en plats som ska bjuda in dess besökare för att samlas och uppleva kreation och rekreation. Det ska vara en plats som får människor att koppla av för att koppla ihop. Genom de mest primitiva komponenter som förenar oss som dans, sång, konst, eld och stjärnhimmeln. LÄS MER
5. "Grejen med dans - kroppar i ett rum" : Danslärares beskrivningar av dans på distans under Covid-19-pandemin
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Syftet med denna studie är att beskriva lärares upplevelse av fjärrundervisning i ämnet Dansgestaltning under Covid-19-pandemin. Kurserna i Dansgestaltning inom gymnasiets estetiska program innehåller skapande och en förutsättning för detta är de centrala målen i kursen som fokuserar på samarbete, interaktion och konstnärligt arbete. LÄS MER